Aθήνα-Πάτρα σε μιάμιση ώρα αλλά με διόδια 11,5 ευρώ (βίντεο)

Aθήνα-Πάτρα σε μιάμιση ώρα αλλά με διόδια 11,5 ευρώ (βίντεο)

Στην κυκλοφορία παραδίδεται σήμερα το μεγαλύτερο μέρος του υπό κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Κορίνθου, παρουσία του Αλέξη Τσίπρα. Η κυβέρνηση επιχειρεί να κεφαλαιοποιήσει τα εγκαίνια του έργου στην τελετή εγκαινίων στη σήραγγα της Παναγοπούλας

«Ανοίγουμε δρόμους. Ανοίγει ο δρόμος που περιόριζε τη Δυτική Ελλάδα στην επαφή της με το κέντρο, ανοίγει και ο δρόμος να βγούμε από την κρίση και την οικονομική επιτροπεία», τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην τελετή εγκαινίων του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Πατρών. Όσο και αν ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας λέει ότι «η κυβέρνηση του δεν διεκδικεί την ιδιοκτησία αυτών των έργων» η τελετή  των εγκαινίων είχε χαρακτήρα κυβερνητικής φιέστας με μπόλικες υπερβολές.

Ισχυρός ο συμβολισμός των εγκαινίων είπε ο πρωθυπουργός και σημείωσε πως η σημερινή μέρα είναι μέρα χαράς για τη Δυτική Ελλάδα και το μήνυμα που στέλνει είναι ότι η Ελλάδα μπορεί να σταθεί και πάλι στα πόδια της.

«Είναι μια μέρα που ολοκληρώνεται ένα έργο το οποίο πολλοί πίστεψαν ότι δεν θα ολοκληρωθεί ποτέ», επισήμανε ο πρωθυπουργός.

Μίλησε για «ένα μεγάλο έργο για την Πάτρα, την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα, ένα έργο που ήταν αδιανόητο να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί, αν δεν είχε γίνει μια σκληρή διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους και τους κατασκευαστές».

Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως με την παράδοση του έργου στην κυκλοφορία, η διαδρομή Αθήνα-Πάτρα θα γίνεται σε 1 ώρα και 40 λεπτά και ταυτόχρονα δημιουργούνται νέες προϋποθέσεις ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή.

Όπως τόνισε, σχεδιάζεται η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Πάτρας, που παραμένει ακόμα στις προδιαγραφές του Χαρίλαου Τρικούπη, με την κατασκευή διπλής γραμμής με ηλεκτροκίνηση.

Παράλληλα η κυβέρνηση ρίχνει το βάρος στην κοινωνική πολιτική για το νομό Αχαΐας και έτσι θα προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού στα νοσοκομεία της περιοχής και σε αύξηση των κονδυλίων για τη λειτουργία τους.

Επίθεση σε προηγούμενες κυβερνήσεις που δεν ολοκλήρωσαν, όπως έπρεπε, οδικά έργα, χωρίς να αναλάβουν το παραμικρό μερίδιο ευθύνης, και στα κόμματα τα οποία συμμετείχαν σε αυτές και τα οποία σήμερα κατηγορούν την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η οποία τα ολοκλήρωσε και τα εγκαινιάζει, εξαπέλυσε ο πρωθυπουργός.

Αφού ξεκαθάρισε πως η κυβέρνηση του δεν διεκδικεί την ιδιοκτησία αυτών των έργων, καθώς, όπως είπε, μοναδικός ιδιοκτήτης είναι ο ελληνικός λαός, ο πρωθυπουργός επισήμανε: «Τα έργα που ολοκληρώνονται και παραδίδονται, έχουν πολλούς πατεράδες, αντιθέτως τα έργα που σκαλώνουν, τα έργα που βαλτώνουν, τα έργα που υπερκοστολογούνται, τα έργα που δεσμεύονται και δεσμεύουν χειροπόδαρα το ελληνικό Δημόσιο, διότι έχουν προβληματικές συμβάσεις, αυτά τα έργα δυστυχώς, δεν έχουν κανένα πατέρα. Και κανείς δεν έχει κάνει ποτέ αυτοκριτική σε αυτό τον τόπο. Κανείς δεν έχει αναλάβει το παραμικρό κομμάτι της ευθύνης για το πώς για χρόνια τώρα αυτές οι συνθήκες της υπερκοστολόγησης, των συμβάσεων που έδεναν το δημόσιο συμφέρον χειροπόδαρα, δεν ήταν η εξαίρεση στον κανόνα. Είναι μια συζήτηση που κάποτε πρέπει να την κάνουμε σοβαρά, διότι δεν αφορά μόνο το χθες αφορά και το αύριο».

Παράλληλα ο κ. Τσίπρας τόνισε πως «είναι σημαντικό να παραδίδονται τα έργα αυτά πριν από τις γιορτές του Πάσχα ώστε να έχουμε πάνω από όλα μια ασφαλή πασχαλινή έξοδο αναίμακτη, με μια εύκολη, άνετη και ασφαλή μετακίνηση».

Η κυβέρνηση προχωρά στη δημοπράτηση, με απόλυτη διαφάνεια, του έργου στον οδικό άξονα Πάτρας- Πύργου, δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας.

«Προτεραιότητα και αντικείμενο άμεσου προγραμματισμού είναι και η υλοποίηση του δρόμου Πάτρας- Πύργου, ενός οδικού άξονα συνολικού μήκους 75 χιλιομέτρων από τα οποία τα περίπου 62 θα διαμορφωθούν με νέα χάραξη», είπε ο πρωθυπουργός. «Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και η δημοπράτηση προχωρά με απόλυτη διαφάνεια», τόνισε ο κ. Τσίπρας και προσέθεσε ότι ο οδικός άξονας Πάτρας- Πύργου «ως προέκταση του δρόμου που παραδίδεται σήμερα θα κάνει ακόμα πιο προσιτή, με απόλυτη οδική ασφάλεια, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες, μια από τις πιο όμορφες, μια από τις πιο παραγωγικές περιοχές της Πελοποννήσου, η οποία, δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια θα έλεγε κανείς ότι είχε μείνει παραπονεμένη».

Χρήστος Σπίρτζης: «Λήγει η πολυετής απομόνωση της Πάτρας, της Δυτικής Ελλάδας»

«Λήγει η πολυετής απομόνωση της Πάτρας, της Δυτικής Ελλάδας, της Ηπείρου και των Επτανήσων, τελειώνει οριστικά ο οδικός αποκλεισμός, για περισσότερα από δέκα χρόνια, της Πάτρας», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στην τελετή εγκαινίων του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Πατρών.

Ο υπουργός τόνισε ότι η κυβέρνηση ολοκλήρωσε έργα που τα παρέλαβε «τελματωμένα», όπως είπε, και απάντησε στις κατηγορίες της αντιπολίτευσης λέγοντας πως «εμείς παραδίδουμε το έργο στον ελληνικό λαό, με τη δική μας ευγένεια και τον δικό μας πατριωτισμό».

 

Σήραγγα Τεμπονέρας και σήραγγα Ανδρέας Παπαδνρέου

Tο όνομα του Πάνου Μυλωνά δόθηκε στη σήραγγα Αιγείρας. Πρόκειται για τον νεαρό, τεταρτοετή φοιτητή του Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε ηλικία 22 ετών σε τροχαίο δυστύχημα το μεσημέρι της 22ας Μαρτίου 2004 ενώ πήγαινε να παρακολουθήσει τα μαθήματά του στην Πάτρα.

Σχεδόν ένα χρόνο μετά, με πρωτοβουλία των δικών του ανθρώπων, συστάθηκε το Ινστιτούτο οδικής ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία για την προώθηση δραστηριοτήτων που αφορούν στην προώθηση της οδικής ασφάλειας.

Στη σήραγγα Πανόρμου δόθηκε το όνομα του Νίκου Τεμπονέρα, του εκπαιδευτικού που δολοφονήθηκε από τον Γιάννη Καλαμπόκα, , δημοτικό σύμβουλος της Νέας Δημοκρατίας (ΝΔ) στην Πάτρα και πρόεδρο της τοπικής ΟΝΝΕΔ.

Στη σήραγγα της Ακράτας δόθηκε το όνομα του αντιστασιακού Νίκου Πολυκράτη, του Καπετάν Νικήτα, που ήταν μέλος του ΚΚΕ, αξιωματικός του ΕΛΑΣ και του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας.

Η σήραγγα Χελιδορίου πήρε το όνομα του Διογένη του Κυνικού, ενός από τους μεγαλύτερους φιλοσόφους της αρχαίας Ελλάδας που κυκλοφορούσε με ένα ένα φανάρι, ακόμα και τη μέρα, λέγοντας ότι ψάχνει να βρει ένα τίμιο άνθρωπο, άλλα έβρισκε μόνο αχρείους.

Οι σήραγγες Δερβενίου και Μαύρων Λιθαριών, τα ονόματα των οπλαρχηγών της επανάστασης Νίκου Πετμεζά και Παναγιωτάκη Γεραρή.

Η μεγαλύτερη σήραγγα του έργου, αυτή της Παναγοπούλας, πήρε το όνομα Ανδρέας Παπανδρέου και η σήραγγα της Βολίμης του Κωστή Στεφανόπουλου.

Μετά από εννέα χρόνια απίστευτης ταλαιπωρίας και οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών που πλήρωναν ακριβά έναν υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο, το τμήμα Κορίνθου – Πατρών παραδόθηκε, επιτέλους, στους πολίτες.

Το κόστος διοδίων για τον οδηγό από την Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα ανέρχεται σε 11,5 ευρώ, με συνολικά 5 σταθμούς διοδίων σε Ελευσίνα, Ισθμό, Κιάτο, Αίγιο και Ρίο. Να σημειωθεί ότι κόστος ξεπέρασε το 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Υπό κατασκευή είναι ακόμα τέσσερα σημεία, σε Καμάρι, Δερβένι, Αραχωβίτικα και τμήμα του υπέρ-κόμβου Ρίου δηλαδή σε ένα τμήμα περίπου 7χλμ, που αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία στα τέλη Αυγούστου.