Aγοράζετε κινέζικα μέσω Ίντερνετ; Μεγάλος ο κίνδυνος να απογοητευθείτε

Aγοράζετε κινέζικα μέσω Ίντερνετ; Μεγάλος ο κίνδυνος να απογοητευθείτε

Οι ίδιοι οι Κινέζοι το παραδέχονται: πάνω από 40% των προϊόντων που πουλήθηκαν στην Κίνα μέσω του διαδικτύου το 2014 ήταν είτε απομιμήσεις είτε κακής ποιότητας.

Σύμφωνα με την αναφορά, η οποία παραδόθηκε στους ανώτατους αξιωματούχους της χώρας την Τρίτη, λιγότερα από 59% των προϊόντων που πουλήθηκαν μέσω του διαδικτύου πέρσι ήταν αυθεντικά ή καλής ποιότητας. Ταυτόχρονα σημειώθηκε τεράστια άνοδος στις ηλεκτρονικές πωλήσεις που ανέβηκαν κατά 40% πέρυσι (2,8 τρισ. γιουάν ή 441,84 δισ. δολάρια).

Η Κίνα προσπαθεί να αποτινάξει τη φήμη της ως χώρα κατασκευής παραποιημένων προϊόντων και απομιμήσεων, το οποίο είναι μακροχρόνιο και μεγάλο πρόβλημα για γνωστές μάρκες που θέλουν να διεισδύσουν στην κινεζική αγορά όπως η Apple με το iPhone.

Η γιγαντιαία κινεζική διαδικτυακή επιχείρηση Alibaba Group Holding έχει δώσει μάχη για να μείνει εκτός της αμερικανικής «μαύρης λίστας» προϊόντων-μαϊμού μετά από ανανεωμένη πίεση φέτος από τις ΗΠΑ που αφορά προϊόντα τα οποία διακινεί μέσω του διαδικτύου.

Στην αναφορά του, το πρακτορείο κάλεσε τις αρχές να «αυξήσουν τους νόμους σχετικά με το διαδικτυακό εμπόριο, να βελτιώσουν την επόπτευσή του και να ξεκαθαρίσουν τα δικαιώματα των καταναλωτών και τις ευθύνες των πωλητών».

Η Κίνα θέλει να ενισχύσει την προστασία των καταναλωτών που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, όπου υπάρχουν αρκετές ασάφειες για το πώς μπορούν οι καταναλωτές να διεκδικήσουν αποζημίωση ή ευθύνες από τους πωλητές. Σύμφωνα με την έκθεση, πέρσι καταγράφηκαν 77.800 παράπονα καταναλωτών για τις διαδικτυακές αγορές τους, μια απότομη αύξηση 356,6% από το 2013.

Ιδίως στον τομέα των ηλεκτρονικών συσκευών είναι προτιμότερο να αγοράζουμε από ελληνικά καταστήματα λιανικής πώλησης που διαθέτουν αξιόπιστο σέρβις για την επισκευή/συντήρηση των προϊόντων τους ή που παρέχουν τηλεφωνική και τεχνική υποστήριξη στον καταναλωτή.