Παρουσιάστηκε ο Κώδικας Δεοντολογίας των Ελληνικών Ψηφιακών Μέσων Ενημέρωσης

Παρουσιάστηκε ο Κώδικας Δεοντολογίας των Ελληνικών Ψηφιακών Μέσων Ενημέρωσης

Η άναρχη κατάσταση στο διαδίκτυο θυμίζει ζούγκλα. Η δημοσιογραφία της μεθόδου της «αντιγραφής και της επικόλλησης (copy and paste) σαρώνει.

Ελάχιστα είναι τα πρωτότυπα κείμενα που δεν αποτελούν απλή μεταφορά ενός δελτίου τύπου ή αναδημοσιεύσεις από άλλα μέσα. Με αυτό τον τρόπο υπάρχουν χιλιάδες «ενημερωτικές ιστοσελίδες» οι οποίες ουσιαστικά τρέφονται με την εργασία των εφημερίδων και των ενημερωτικών σελίδων στις οποίες εργάζονται δημοσιογράφοι (όπως είναι και το 3Β).

Η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝ.Ε.Δ) ανέλαβε την πρωτοβουλία της θέσπισης του «Κώδικα Δεοντολογίας των Ελληνικών Ψηφιακών Μέσων Ενημέρωσης». Τα ελληνικά ενημερωτικά sites στα πρότυπα των διεθνών.

Πρόκειται για ένα σχέδιο αυτορύθμισης που περιλαμβάνει εκδοτικές και δημοσιογραφικές βέλτιστες πρακτικές για τα Ελληνικά ψηφιακά μέσα ενημέρωσης.

Ένα έργο που απαίτησε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα για την σύλληψή και σύνταξή του, σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο για τα Ελληνικά μέσα ενημέρωσης, μια περίοδο αλλαγών και προσαρμογών σε μια νέα πραγματικότητα», τόνισε ο κ. Μάρης και σημείωσε μεταξύ άλλων πως «ο Κώδικας Δεοντολογίας αποτελεί ένα πλαίσιο αυτοδέσμευσης για την ποιότητα της ενημέρωσης των ψηφιακών μέσων των μελών της ΕΝΕΔ, που «ολοκληρώνει την πρώτη φάση ενός στρατηγικού σχεδιασμού για την δημιουργία ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας των μέσων μας. Ένα ISO της ΕΝΕΔ, μιλώντας μεταφορικά».

Στην εκδήλωση μίλησε και ο υπεύθυνος της ομάδας συγγραφής του Κώδικα Δεοντολογίας, δημοσιογράφος και μάνατζερ της ΕΡΤ στα Νέα Μέσα, Βασίλης Βασιλόπουλος, ο οποίος, αφού στάθηκε στο μεγάλο ζήτημα της λογοκλοπής στο διαδίκτυο, χαιρέτισε το γεγονός της σύστασης υπουργείου για τις τηλεπικοινωνίες και την ενημέρωση, κάτι που ο χώρος χρειαζόταν, όπως υπογράμμισε.

«Δεν είναι δημοσιογραφία να κάθεσαι σε ένα news room και να κλέβεις ειδήσεις από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων», συμπλήρωσε και επεσήμανε ότι το BBC διαθέτει ομάδα 12 ατόμων, τα οποία έχουν την ευθύνη να τσεκάρουν την αλήθεια των ειδήσεων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και το αν αυτές είναι επαληθευμένες ή απλά trolls.

Η τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στις ζωές μας, ήταν το κεντρικό μήνυμά του κ. Βασιλόπουλου, ωστόσο, όπως σημείωσε, η δημοσιογραφία οφείλει να έχει ηθική, η οποία θα δίνει και τις κατευθυντήριες γραμμές και τις εντολές σε έναν αλγόριθμο που θα είναι ένα πολύ επιτυχημένο site, με διαφήμιση και επισκεψιμότητα, αλλά χωρίς την ψυχή των δημοσιογράφων του, δεν θα είναι κάτι αξιομνημόνευτο.