Ψηφιακό lifting έκανε ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης

Ψηφιακό lifting έκανε ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης

Νέα ιστοσελίδα και μια χωριστή διαδικτυακή πλατφόρμα που κατηγοριοποιεί τις δαπάνες του απέκτησε ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης.

Το κόστος ανασχεδιασμού της ιστοσελίδας ανήλθε σε 14.818 ευρώ και η πλατφόρμα «infoδράση» κόστισε 22.816 ευρώ. Και οι δύο προμήθειες έγιναν με απευθείας αναθέσεις από τον Δήμαρχο.

Ο ανασχεδιασμός της ιστοσελίδας έγινε (όπως γίνεται στην πλειοψηφία δυστυχώς των Δήμων) όχι με σκεπτικό ότι αποτελεί τον ψηφιακό καθρέφτη μιας δημόσιας υπηρεσίας που εξυπηρετεί τον πολίτη, αλλά με το σκεπτικό ότι αποτελεί τον ψηφιακό καθρέφτη της δημοτικής αρχής με στόχο να πείσει τον πολίτη.

Η κεντρική αυτή φιλοσοφία αποτυπώνεται στην πληθωρική αρχική σελίδα που περιέχει «τα πάντα όλα» ατάκτως ερριμμένα, χωρίς ιεράρχηση και κατηγοριοποίηση που να μπορεί να κατευθύνει εύκολα τον επισκέπτη στη ζητούμενη πληροφορία (βλ. δίπλα το πλήρες ανάπτυγμα της αρχικής σελίδας).

Η διαδραστικότητα που θεωρητικά ήταν το ζητούμενο του ανασχεδιασμού είναι παντελώς απούσα, αφού δεν δίνεται καμία δυνατότητα στον χρήστη να σχολιάσει (ούτε καν φόρμα αποστολής μηνυμάτων δεν υπάρχει) ενώ οι σχεδιαστές παρέλειψαν ακόμη και το κουμπί share στο Facebook, κρατώντας μόνο το κουμπί Like και τα κουμπιά κοινοποίησης σε Twitter και Google+.

Χαρακτηριστικό της έλλειψης ιεράρχησης είναι ότι στο κεντρικό μενού υπάρχει ένα στοιχείο «Υγεία/Ασφάλεια» το οποίο μετά παραπέμπει σε άλλους φορείς, όπως η Ελληνική Αστυνομία και το Κέντρο Υγείας Βάρης (αλλά το Ασκληπιείο περιέργως απουσιάζει).

Χαρακτηριστικό της προχειρότητας είναι ότι η ιστοσελίδα περιέχει πολλά broken links, συνδέσμους δηλαδή που δεν οδηγούν πουθενά. Σχεδόν όλη η ενότητα «Χρηστικές πληροφορίες» δεν λειτουργεί (κάπως άσχημο αυτό) αλλά και άλλες επί μέρους σελίδες (π.χ. Φυτώρια, Διαγωνισμός Φωτογραφίας).

Χαρακτηριστικό τέλος της βιασύνης των σχεδιαστών ήταν ότι για να δει κανείς μια δημοσίευση από το κινητό του, πρέπει να κάνει 5 scroll down μέχρι να φτάσει στον τίτλο και το κείμενο.

Ούτε λόγος βέβαια για design ή κάποια στοιχεία αισθητικής που θα έδιναν την εικόνα ενός ενιαίου και όμορφου συνόλου. Κι όμως, ο Δήμος δεν απευθύνθηκε σε έναν δευτεροετή φοιτητή Πληροφορικής αλλά σε μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στο αντικείμενο και η οποία πληρώθηκε σχεδόν 15.000 ευρώ, όταν ο σχεδιασμός μιας απαιτητικής ιστοσελίδας στην ελεύθερη αγορά δεν κοστίζει (πλέον) πάνω από 3.000 ευρώ.

Infoδράση

Πολύ πιο προσεγμένη και λειτουργική είναι η πλατφόρμα Infoδράση.

Πρόκειται για μια αξιόλογη προσπάθεια στην κατεύθυνση της διαφάνειας των πράξεων της δημοτικής αρχής (εννοείται με πρώτιστο στόχο την προβολή της).

Επί της ουσίας, η πλατφόρμα αυτή κατηγοριοποιεί όλες τις διοικητικές πράξεις του Δήμου που αφορούν στις «δράσεις» του, δηλαδή τις δαπάνες που δεν αφορούν σε μισθοδοσίες, λειτουργικά έξοδα κ.λπ.

Για πρακτικούς λόγους (υποθέτουμε) οι δράσεις που ταξινομούνται αναλυτικά ξεκινούν από τις αρχές του 2014, από την περίοδο δημαρχίας δηλαδή του Σύρου Πανά.

Βέβαια, το μεγάλο φάουλ της απεικόνισης αυτής είναι ότι ομαδοποιούνται ποσά που μαζί δίνουν μια πλασματική εικόνα. Ποσά που δαπανήθηκαν μαζί με ποσά που προγραμματίζεται να δοθούν κάποια στιγμή στο μέλλον σχηματίζουν ένα εξιδανικευμένο σύνολο που πιο πολύ εικονίζει τις προθέσεις της δημοτικής διοίκησης παρά τη δύσκολη πραγματικότητα, όπου τα περισσότερα έργα «κολλάνε».

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία που σχεδίασε το Infoδράση έχει μια έτοιμη πλατφόρμα στην οποία προσαρμόζει τα στοιχεία όποιου Δήμου αποφασίσει να την αγοράσει. Μέχρι στιγμής το έχει πράξει ο Δήμος Αιγάλεω εκτός από τα 3Β.

Και σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για μια εμφανώς υπερκοστολογημένη υπηρεσία την οποία λίγοι δημότες θα χρησιμοποιήσουν και η οποία δεν έχει κάποιο λειτουργικό στόχο. Απλώς συστηματοποιεί με έξυπνο τρόπο τις ήδη δημοσιευθείσες πληροφορίες στη «Διαύγεια» του Δήμου.  Κάπως «αλμυρό» project αν κοστίζει 23.000 ευρώ σχεδόν στο δημοτικό ταμείο.