Μονομαχία Πανά Κωνσταντέλλου στο facebook

Στη μάχη των like επιδίδονται αυτό το διάστημα οι δύο μεγάλοι συνδυασμοί του Δημοτικού Συμβουλίου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης. Οι σελίδες facebook του Δημάρχου, Σπύρου Πανά και του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Γρηγόρη Κωνσταντέλλου, κάνουν διαφημιστική καμπάνια για να συγκεντρώσουν like, μετά τα πρώτα αυθόρμητα like των βασικών στελεχών και φίλων. Αυτή τη στιγμή η σελίδα του Κωνσταντέλλου προηγείται έχοντας ξεπεράσει τα 1.650 like, ενώ από κοντά ακολουθεί η σελίδα του Σπύρου Πανά, που ξεπέρασε τα 1.400.

Η πληρωμένη προώθηση των σελίδων τους στο facebook έχει αποφέρει μέσα σε αυτή την εβδομάδα 168 like παραπάνω για τον Κωνσταντέλλο και 199 για τον Πανά. Ο ρυθμός αύξησης των «φαν» της σελίδας είναι σε αυτές τις περιπτώσεις ανάλογος του προϋπολογισμού που θέτει κάθε χρήστης, ωστόσο υπάρχουν και κάποια όρια στις μέρες μας για τις δημόσιες δηλώσεις προτίμησης που μπορεί να συγκεντρώσει ένας πολιτικός, έστω κι αν δραστηριοποιείται στα δημοτικά.

Το κυριότερο είναι ότι και οι δύο διεκδικητές της δημαρχίας δεν χειρίζονται οι ίδιοι το facebook, παρά κάνουν αναρτήσεις μέσα από συνεργάτες τους. Το ίδιο κάνει βέβαια και η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτικών στην Ελλάδα, που βλέπουν το facebook περισσότερο σαν υποχρέωση επικοινωνίας παρά ως εργαλείο απευθείας επικοινωνίας με τους δημότες.

Πάντως, το νόημα του μέσου το έχει πιάσει αποκλειστικά η ομάδα του Δημάρχου, με αναρτήσεις φωτογραφιών και συχνές ενημερώσεις κατάστασης, με προσωπικό ύφος και δηλώσεις που ενθαρρύνουν τη συζήτηση. Αντιθέτως, η σελίδα του Κωνσταντέλλου εξαντλείται σε «ξερές» αναδημοσιεύσεις άρθρων για την παράταξη. Η διαφορά είναι μετρήσιμη και εμφανής: Στο πεδίο «πόσοι μιλούν σχετικά» που φανερώνει τη διαδραστικότητα της σελίδας, ο Σπύρος Πανάς με λιγότερα likes έχει 753 άτομα και ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος 271.

Με δικά της καύσιμα μπαίνει στο παιχνίδι του facebook η «Δημοτική Βούληση» του Δημοσθένη Δόγκα (253 likes) που προτίμησε να δώσει το όνομα του συνδυασμού στη σελίδα από το όνομα του υποψήφιου δημάρχου. Η παράταξη έχει ανεβάσει αυτές τις ημέρες νέα ιστοσελίδα με εξαιρετικό σχεδιασμό και δεν αποκλείεται να δούμε σύντομα και από τον Δ. Δόγκα με καμπάνια να φτάνει τα like των συνυποψηφίων του.

Από τη μάχη του facebook δεν λείπει και ο Δημήτρης Δαβάκης (Κύμα Ενωμένων Πολιτών) με 219 likes χωρίς ακόμη να έχει κάνει πληρωμένη προώθηση.

Το μικρότερο διαδικτυακό ρεύμα το έχει μέχρι σήμερα η Ριζοσπαστική Κίνηση Πολιτών με 143 likes.