Γκάζι-Φάληρο με ορθοπεταλιά

Γκάζι-Φάληρο με ορθοπεταλιά

Υπό κατασκευή πλέον, και με ορίζοντα παράδοσης το τέλος του 2015, βρίσκονται τα πρώτα 11 χλμ. του μητροπολιτικού ποδηλατόδρομου, που θα ενώνει κέντρο και παραλία κινούμενος παράλληλα με τη γραμμή του ΗΣΑΠ

ρεπορτάζ της Χαράς Τζαναβάρα από την Εφημερίδα των Συντακτών

Τα πρώτα 11 χλμ. του μητροπολιτικού ποδηλατόδρομου Αττικής ξεκίνησαν ήδη και αναμένεται να δοθούν για χρήση στο τέλος του 2015. Η έναρξη κατασκευής ανακοινώθηκε χθες, κατά τη συνέντευξη Τύπου του υπουργού Περιβάλλοντος και του δημάρχου Αθηναίων, με αφορμή την Εβδομάδα Ευρωπαϊκής Κινητικότητας (16-22 Σεπτεμβρίου).

Πρόκειται για το τμήμα Γκάζι-Φάληρο, που στο μεγαλύτερο μέρος του κινείται παράλληλα με τη γραμμή του Ηλεκτρικού. Το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 2,245 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 9,2 εκατ. έχουν εξασφαλιστεί για τη συμπλήρωση της γραμμής με άλλα 16 χλμ. στο τμήμα Γκάζι-Κηφισιά. Θα λειτουργεί ως γραμμή κορμού, στην οποία θα «κουμπώνουν» τα τοπικά δίκτυα ποδηλατόδρομων, όπως υποσχέθηκε ο Γιάννης Μανιάτης.

Υπεκφυγές

Παρά τις επίμονες ερωτήσεις δημοσιογράφων για την οδό Πανεπιστημίου και τον Φαληρικό όρμο, απέφυγε να δώσει χρονοδιαγράμματα για δύο σημαντικές, αλλά λιμνάζουσες παρεμβάσεις μητροπολιτικής κλίμακας. «Εχω υπογράψει τις αποφάσεις για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις», είπε ο Γιάννης Μανιάτης, ρίχνοντας εμμέσως τις ευθύνες για τις καθυστερήσεις σε άλλα υπουργεία. Εξήγησε πάντως ότι στην περίπτωση του Φαλήρου γίνεται ανασχεδιασμός των έργων, με στόχο να μειωθεί το κόστος που υπολογίζεται σε 230 εκατ. ευρώ.

Υπουργείο και δήμος συνεργάζονται στενά για την αξιοποίηση περίπου 1.800 εγκαταλελειμμένων κτιρίων που έχουν καταγραφεί σε όλη την Αθήνα. Η κοινή επιτροπή θα παρουσιάσει τις προτάσεις της στο τέλος Οκτωβρίου και θα ακολουθήσουν οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις, για να αξιοποιηθούν οι κενοί χώροι για την αναζωογόνηση του κέντρου της πρωτεύουσας. Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο, καθώς προϋπόθεση για την εφαρμογή του προγράμματος είναι ο συντονισμός 18 υπουργείων! «Οποιο υπουργείο δεν απαντήσει, θα θεωρήσουμε ότι συμφωνεί», τόνισε ο Γ. Μανιάτης.
«Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε», διαβεβαίωσε ο Γιώργος Καμίνης και αποκάλυψε ότι ο πρώτος δήμος της χώρας δεν έχει αρμοδιότητες για βασικούς τομείς που αφορούν τον πολίτη. Ζήτησε να παραχωρηθεί στον δήμο η ευθύνη, αλλά και οι πόροι για το Πεδίον του Αρεως, που σήμερα ανήκει στην Περιφέρεια Αττικής. Εριξε επίσης τις «μπηχτές» του για τις αρνητικές επιπτώσεις μετά την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας.

Δράσεις

Ο Δήμος Αθηναίων έδωσε έμφαση στην προάσπιση του δημόσιου χώρου και επικεντρώθηκε σε τρεις δράσεις που βοηθούν στο να αποδοθούν στους πολίτες:
– Τα περίπτερα, που καταλαμβάνουν τα στενά πεζοδρόμια ακόμη και όταν έχουν πάψει να λειτουργούν. Ανέφερε ότι τις τελευταίες ημέρες αποξηλώθηκε περίπτερο στη συμβολή της Β. Σοφίας με την Παπαρρηγοπούλου, που ήταν 20 χρόνια κλειστό. Από το 2010, η δημοτική αρχή έχει αποσύρει 160 κλειστά περίπτερα.

– Τα τραπεζοκαθίσματα, που συνδέονται με την ανάπτυξη χώρων εστίασης. «Είναι ο μόνος τομέας που αναπτύσσεται και δίνει απασχόληση», παραδέχθηκε ο Γ. Καμίνης, αλλά δεν δίστασε να μιλήσει για «ισχνή επαγγελματική συνείδηση» ορισμένων επιχειρηματιών που καταλαμβάνουν παράνομα δημόσιους χώρους.

– Δέστρες για το ασφαλές παρκάρισμα ποδηλάτων, που θα δώσει νέα ώθηση στη χρήση τους στις καθημερινές μετακινήσεις. Μίλησε για τα προβλήματα που υπάρχουν με τα συναρμόδια υπουργεία και ανακοίνωσε ότι λειτουργούν ήδη χώροι στάθμευσης για ποδήλατα στην οδό Αθηνάς και στο Πνευματικό Κέντρο.

Ο Σπύρος Παπαγεωργίου, από το περιοδικό MBike, υπολόγισε σε 50.000 τους πολίτες που χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις καθημερινές μετακινήσεις τους στο Λεκανοπέδιο. «Είναι ο ασφαλέστερος και υγιεινότερος τρόπος μετακίνησης», τόνισε και παρουσίασε τις εκδηλώσεις που οργανώνονται σε συνεργασία με την Τεχνόπολη του δήμου και το Innovathens, την πρωτοβουλία για την υποστήριξη της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας.