Και το όνομα αυτού, "Μέδων Πλειόνη" (photos - video)

Και το όνομα αυτού, «Μέδων Πλειόνη» (photos – video)

Ως «ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα» περιέγραψαν οι άνθρωποι του Συλλόγου Πρωτέας της Χαλκίδας και ο Δημοσθένης Δόγκας την καθέλκυση του παραδοσιακού ιστιοφόρου που πήρε το όνομα «Μέδων Πλειόνη».

Πλήθος κόσμου, από τη Χαλκίδα αλλά και τη Βούλα, χειροκρότησαν στην παλιά προκυμαία δίπλα στον Σιδηροδρομικό Σταθμό, όταν το σκαρί μπήκε στο νερό, και βέβαια κατόπιν γιόρτασαν όπως αρμόζει σε μια ανάλογη περίσταση.

Το «Μέδων Πλειόνη», όπως εξήγησαν οι συντελεστές, δεν είναι ένα ακόμη σκάφος. Πρόκειται για την πειραματική εν πολλοίς εφαρμογή παραδοσιακών μεθόδων ναυπήγησης που διασώζονται από στόμα σε στόμα και σε σκαριφήματα και που δεν έχουν εφαρμοστεί εδώ και έναν αιώνα.

Ο τύπος του συγκεκριμένου σκάφους, που είναι τσερνίκι με αρματωσιά σακολέβας σύμφωνα με τους ειδικούς, έχει να εμφανιστεί στις θάλασσες τα τελευταία 80 χρόνια και η κατασκευή του ήταν μια πρόκληση για τα μέλη του «Πρωτέα», του συλλόγου που έχει αφιερωθεί στη διάσωση του ναυπηγικής και ναυτικής παραδοσιακής τέχνης και τεχνικής.

Ο Βουλιώτης Δημοσθένης Δόγκας, πρώην έφορος των Ναυτοπροσκόπων της Ελλάδας και λάτρης της ιστιοπλοΐας και της θάλασσας, ανέλαβε την όλη προσπάθεια και είχε τη χαρά να ρίξει τη σαμπάνια στα φρεσκοβαμμένα ξύλα του «Μέδων Πλειόνη» και να ακούσει το «καλοτάξιδο» από εκατοντάδες άτομα το Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2017.

Ναυπηγός ή …καραβομαραγκός (όπως λέγεται παραδοσιακά) του σκάφους είναι ο Νίκος Βλαβιανός, ο οποίος υλοποίησε αυτό το σχέδιο από την πρώτη του σύλληψη ως την καθέλκυση και που αποτύπωσε με φωτογραφίες και κείμενο όλη την πορεία κατασκευής (δείτε εδώ το αξιόλογο αυτό ψηφιακό άλμπουμ).

Η βραδιά το Σάββατο είχε εκπλήξεις και …αγωνία μιας και το έργο ανύψωσης και πόντισης ενός σκάφους που υπερβαίνει τους 10 τόνους αποδείχθηκε ιδιαίτερα δυσχερές στο συγκεκριμένο σημείο. Κατόπιν όμως ήρθε η σειρά της γιορτής με τους Χαΐνηδες.