Mε κάρτα θα πληρώνουμε και το εισιτήριο του λεωφορείου

Mε κάρτα θα πληρώνουμε και το εισιτήριο του λεωφορείου

Όχι ακόμα, αλλά ήδη ο ΟΑΣΑ στρέφεται στην τεχνολογία για να καταπολεμήσει την εισιτηριοδιαφυγή.

 

Έτσι, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους πρόκειται να ανασχεδιαστεί το σύστημα παραγωγής και διανομής εισιτηρίων με την εισαγωγή του θερμικού εισιτηρίου (e-voucher) και θα επεκταθεί το mobile ticketing, ενώ την περίοδο της αναδιάρθρωσης θα εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο, στο οποίο η χρέωση θα είναι ζωνική, ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση, και θα ολοκληρωθεί η τηλεματική.

Η εισιτηριοδιαφυγή είναι ο μεγάλος πονοκέφαλος του ΟΟΣΑ, αφού στοιχίζει στον οργανισμό περίπο 50 εκατομ. ευρώ το χρόνο. Μεγάλες αλλαγές προβλέπει το σχετικό σχέδιο που θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016. Έτεσι, έρχονται μπάρες εισόδου (τουρνικέ) στα λεωφορεία, επέκταση της εφαρμογής του μέτρου εισόδου σε αυτά μόνο από την μπροστινή πόρτα μέσα στους επόμενους μήνες, ανασχεδιασμός των δρομολογίων λεωφορείων και τρόλεϊ ώστε να είναι τροφοδοτικά του μετρό, αλλά και δημιουργία ενιαίου σώματος ελεγκτών για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Προς το παρόν, δεν έχει ακόμα λυθεί το ζήτημα της προμήθειας εισιτηρίου από τους επιβάτες που ΘΕΛΟΥΝ να πληρώσουν αλλά δεν μπορούν να αγοράσουν εισιτήριο καθώς επιβιβάζονται σε μια στάση που δεν βρίσκεται κοντά στην αφετηρία. Τα σημεία διάθεσης των εισιτηρίων σήμερα έχουν μειωθεί σε λιγότερα από τα μισά σε σχέση με το 2011, ενώ το σχέδιο για πώληση προϊόντων κομίστρου και από τα σούπερ μάρκετ δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Ας λυθεί αυτό το σχετικά απλό ζήτημα και στη συνέχεια ας προχωρήσουμε στα τουρνικέ και το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Πάντως, το προβλημα πολλών κατοίκων της περιοχής μας δεν είναι το πώς θα μπουν στο λεωφορείο από την μπροστινή πόρτα, αλλά το πότε θα ΔΟΥΝ το λεωφορείο, καθώς τα δρομολόγια «και» στα νότια προάστια έχουν αραιώσει απελπιστικά. (Βλ. σχετικό ρεπορτάζ της ιστοσελίδας μας)