Η κρίση δεν λύγισε τα εμπορικά κέντρα

Η κρίση δεν λύγισε τα εμπορικά κέντρα

Μπορεί τα συνοικιακά καταστήματα να αναστενάζουν, όμως τα μεγάλα εμπορικά κέντρα όχι μόνο επιβιώνουν μες στην κρίση, αλλά και ενισχύεται η κυριαρχία τους στην αγορά.

Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα στην ηλεκτρονική έκδοση του «Βήματας»,
ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα παρουσίασε αύξηση για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο το 2014, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Nielsen, καθώς μειώθηκε οριακά η πολύ αρνητική αντίληψη των Ελλήνων σχετικά με τα οικονομικά τους αλλά και με τη δυνατότητά τους να ξοδεύουν. Επίσης, σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας ICAP Group, οι επιχειρηματίες δηλώνουν τη συγκρατημένη αισιοδοξία τους, ενώ σημάδι ανακοπής της ύφεσης θεωρείται το γεγονός ότι μεταξύ 2012 και 2013 οι ζημιές που κατέγραψαν οι εταιρείες (ΟΕ, ΑΕ και ΕΠΕ) στην περιοχή της Αθήνας μειώθηκαν από 1 δισ. ευρώ σε 500 εκατ. ευρώ.

Καλά μαντάτα για τα τρία μεγάλα εμπορικά κέντρα της LAMDA Development -το Mall, το Golden Hall και το Mediterranean Cosmos (Θεσσαλονίκη)-, που η κερδοφορία τους το πρώτο εννεάμηνο του 2014 έφτασε τα 28,1 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 5% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό εννεάμηνο.

Ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων παρουσίασε αύξηση 9% το πρώτο εννεάμηνο του 2014, ενώ η συνολική επισκεψιμότητα των εμπορικών κέντρων κατά την ίδια χρονική περίοδο παρουσίασε επίσης αύξηση κατά 6,5%. Η μέση πληρότητα των τριών προαναφερθέντων εμπορικών κέντρων εξακολουθεί να ξεπερνά το 98%, ενώ παρατηρείται αύξηση της ζήτησης για μισθώσεις.

Επίσης ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων του εμπορικού πάρκου Smart Park στα Σπάτα ενισχύθηκε κατά 19% το πρώτο εννεάμηνο του έτους και η επισκεψιμότητά του παρουσίασε αύξηση 14% την ίδια χρονική περίοδο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Το ποσοστό κάλυψης των επιφανειών εμπορικής μίσθωσης προσεγγίζει πλέον το 100%.

Είναι αυτονόητο ότι η κυριαρχία των εμπορικών κέντρων δεν έχει μόνο οικονομικές, αλλά και χωροταξικές και κοινωνικές συνέπειες καθώς οι καταναλωτές ψωνίζουν από τα καταστήματα της γειτονιάς τους μόνο ή κυρίως τα καθημερινά είδη πρώτης ανάγκης και για τις αγορές ενδυμάτων, επίπλων, ειδών οικιακού εξοπλισμού κ.λπ. προτιμούν τα εμπορικά κέντρα συνδυάζοντας τα ψώνια με την ψυχαγωγία.