Άνοιξε το δικό σου Μikel! Mπορείς;

Άνοιξε το δικό σου Μikel! Mπορείς;

Ναι μπορείς… αρκεί να διαθέτεις τουλάχιστον 160.000 ευρώ, αφού, σύμφωνα με μια έγκριτη οικονομική ιστοσελίδα, τόσο στοιχίζει η δημιουργία ενός καφέ της αναπτυσσόμενης αλυσίδας Mikel, ενώ αρκετά πιο χαμηλός είναι ο προϋπολογισμός για τα καφέ της Coffee Island. Τα καταστήματα των δύο αυτών μεγάλων αλυσίδων  ξεπετάγονται παντού σαν τα σαλιγκάρια: αδύνατο να μην τα έχετε προσέξει. Σε 207 ανέρχονται τα Coffee Island σε όλη την Ελλάδα, ενώ τα Mikel είναι περίπου 100.

Η αρχική επένδυση για ένα Mikel, σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας  ιστοσελίδας, κυμαίνεται από 160.000 Ευρώ για μικρό κατάστημα, 250.000-280.000 Ευρώ για ένα μεσαίο και 35.000 ευρώ για ένα μεγάλο. Τα Entry Fees που απαιτούνται είναι της τάξης των 50.000 Ευρώ. Τα royalties αφορούν στο 5 % του κύκλου εργασιών και τα marketing fees στο 2%.
Αντίστοιχα, τα Coffee Island προϋποθέτουν κατάστημα άνω των 30 τ.μ. και η αρχική επένδυση είναι 14.000 ευρώ για τη διαμόρφωση του χώρου, 18.000 ευρώ για τον εξοπλισμό και 8.000 ευρώ για το αρχικό εμπόρευμα. Τα Entry Fees είναι 15.000 ευρώ, ενώ royalties και marketing fees δεν υπάρχουν.

Στα νότια προάστια ήδη λειτουργούν δύο Coffee Island  στη Βάρη, ενώ υποθέτουμε ότι είναι ζήτημα χρόνου το πότε θα ανοίξει και κάποιο Mikel.

Και οι δύο αλυσίδες εφαρμόζουν το σύστημα franchise, δηλαδή δίνουν σε κάποιον τη δυνατότητα να ανοίξει κάποιος ένα κατάστημα με το brand τους, παρέχοντας συνεχή υποστήριξη μέσω προωθητικών ενεργειών και συνεχή εφοδιασμό με τα προϊόντα της εταιρίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι δύο αλυσίδες ξεκίνησαν τη δραστηριοποίησή τους εκτός των αθηναϊκών τειχών:  από την Λάρισα από τον επιχειρηματία Λευτέρης Κυριακάκη και η δεύτερη από την Πάτρα από τον επιχειρηματία Βαγγέλη Λιόλιο.

Και μια λεπτομέρεια: η λέξη Mikel δεν παραπέμπει σε κάποιον Μιχάλη, αλλά είναι το ακρώνυμο της φράσης: «Maybe it’s knowledge entering life».

Όλοι είμαστε μάρτυρες των καταστημάτων που βάζουν λουκέτο, της σκονισμένης βιτρίνας, των αγγελιών «Πωλείται» ή «Ενοικιάζεται». Τα μόνα καταστήματα που ανοίγουν διαρκώς είναι αυτά της γρήγορης εστίασης και του καφέ… έτσι που, παραφράζοντας τον Διονύση Σαββόπουλο, μπορούμε να πούμε ότι «στα Μikel (ή στα Coffee Islands) η Ελλάδα αναστενάζει.