Novoville Βάρη Βούλα Βουλιαγμένη: 1.000 αναφορές σε 50 ημέρες!

Novoville Βάρη Βούλα Βουλιαγμένη: 1.000 αναφορές σε 50 ημέρες!

Την εφαρμογή Novoville για την αναφορά προβλημάτων από τους κατοίκους εγκαινίασε από τις αρχές Σεπτεμβρίου η δημοτική αρχή Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης.

Πρόκειται για μια εφαρμογή για “έξυπνα” κινητά τηλέφωνα, που αξιοποιεί τη νέα τεχνολογία (φωτογραφίες, στίγμα GPS, ασύρματες συνδέσεις στο διαδίκτυο) για να ενημερώνονται οι υπηρεσίες του Δήμου άμεσα, παραστατικά και με πλήρεις πληροφορίες σχετικά με κάθε τι προβληματικό συμβαίνει στις τρεις πόλεις και χρειάζεται η επέμβασή τους.

Παράλληλα με την εφαρμογή, ο Δήμος των 3Β εγκαινίασε και την τηλεφωνική γραμμή 15888 (που λειτουργεί Δευτέρα ως Παρασκευή, ώρες 07.00 – 22.00 και Σάββατα ώρες 08.00 – 16.00) για τους δημότες και κατοίκους που δεν έχουν εξοικείωση με τη νέα τεχνολογία.

Η τοπική κοινωνία αγκάλιασε αμέσως το νέο σύστημα και κατέκλυσε το κέντρο με αναφορές. Μέσα στο διάστημα από 3 Σεπτεμβρίου μέχρι 22 Οκτωβρίου 2015, μέσω smartphone και της τηλεφωνικής γραμμής έχουν ληφθεί 1.029 αναφορές. Από αυτές, οι 793 (ποσοστό 77%) έχουν επιλυθεί, ενώ 236 παραμένουν σε εκκρεμότητα.

Οι συνηθέστερες αναφορές είχαν να κάνουν με το δημοτικό φωτισμό (33%) και τα υπερμεγέθη δέντρα και φυτά σε κοινόχρηστους χώρους (31%), ενώ λιγότερες αναφορές έγιναν για σκουπίδια και μπάζα (7%) αλλά και λακκούβες στους δρόμους (4%).

Οι χρήστες της εφαρμογής μέσω smartphone είναι 228 στον Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης. Είναι ευνόητο φυσικά ότι δύσκολα κάποιος “κατεβάζει” μια εφαρμογή αν δεν σκοπεύει να την χρησιμοποιήσει.

Βήμα εξορθολογισμού

Το σύστημα διαχείρισης που επέλεξε ο δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης είναι σχετικά αποκεντρωμένο, με ένα κέντρο λήψης παραπόνων στο Δημαρχείο της Βούλας, που στέλνει τις αναφορές ανάλογα με τη φύση τους στις αρμόδιες Διευθύνσεις του Δήμου. Οι Διευθύνσεις εν συνεχεία προωθούν στα συνεργεία τις αναφορές, ενώ παράλληλα ιεραρχούν τα προβλήματα.

Η νέα τεχνολογία ήρθε να αντικαταστήσει τα παραδοσιακά μέσα λήψης παραπόνων. Δηλαδή την τηλεφωνική κλήση στις δημοτικές υπηρεσίες για την αναφορά των προβλημάτων ή την προσφυγή κατοίκων και δημοτών σε αιρετούς (δημοτικούς συμβούλους ή συνηθέστερα αντιδημάρχους) που καλούνταν να διαμεσολαβήσουν για τη διεκπεραίωση των θεμάτων.

Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα βήμα εξορθολογισμού της διοίκησης, καθώς η υποβολή αναφορών προς τον Δήμο δεν δεσμεύεται πλέον από το ωράριο εργασίας ή τη διαθεσιμότητα των δημοτικών υπαλλήλων, την ίδια στιγμή που τα νέα μέσα βοηθούν στον επακριβή γεωγραφικό ορισμό κάθε αναφοράς, καθώς και την οπτικοποίηση του κάθε προβλήματος, με τη χρήση των ψηφιακών φωτογραφιών.

Όρια και περιορισμοί

Ο εξορθολογισμός όμως αφορά στο σύστημα λήψης των αναφορών και τίποτα περισσότερο. Μια εφαρμογή για κινητά δεν φέρνει νέους υπαλλήλους στις δημοτικές υπηρεσίες, ούτε και αυξάνει την απόδοση της εργασίας τους. Υπό προϋποθέσεις και μόνο, το σύστημα της ηλεκτρονικής υποβολής αναφορών από τους πολίτες μπορεί να λειτουργήσει ως μάρτυρας για το βαθμό ανταπόκρισης του Δήμου στα αιτήματα των πολιτών και επίσης μπορεί να βοηθήσει σε έναν πιο ορθολογικό προγραμματισμό των εργασιών. Όμως κανείς δεν μπορεί να περιμένει θαύματα απλώς και μόνο με μια ψηφιακή εφαρμογή.

Από την άλλη πλευρά, το Novoville έχει κάποιους περιορισμούς. Για παράδειγμα, η εφαρμογή είναι διαθέσιμη μόνο για τα δημοφιλή λειτουργικά συστήματα IOS και Android, με άλλα λόγια αποκλείει τους χρήστες του λειτουργικού συστήματος Windows που διαθέτουν τα “έξυπνα” τηλέφωνα της Nokia.

Περαιτέρω, συμβαίνει ένα πρόβλημα να επιλύεται με γρήγορους ρυθμούς, όμως η ενημέρωση του ψηφιακού συστήματος για την επίλυσή του να καθυστερήσει.

Επίσης, το σύστημα λήψης αναφορών δεν μπορεί εξ ορισμού να αποκλείσει διπλές αναφορές για το ίδιο πρόβλημα ή ακόμη και ψεύτικες αναφορές. Ρωτήσαμε τους κατασκευαστές της εφαρμογής για το θέμα της κακόβουλης χρήσης και απάντησαν: “Kάθε Δημότης που χρησιμοποιεί την εφαρμογή ταυτοποιείται με τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου καθώς και με άλλα προσωπικά του στοιχεία. Ειδικοί αλγόριθμοι αλλά και οι αρμόδιοι διαχειριστές από πλευράς Δήμου ενημερώνονται και αποτρέπουν την κακόβουλη χρήση που διαπιστώνεται από το σύστημα και μπλοκάρουν τον συγκεκριμένο χρήστη”.

Σύμφωνα με τους σχεδιαστές, το Novoville εκτός από τον Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, βρίσκεται είτε σε πιλοτική είτε σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία στους Δήμους Πειραιά, Χαλκίδας, Καρπενησίου, Σιντικής Σερρών, Νεάπολη Συκιές (Θεσσαλονίκη), σε δύο Δήμους στην Ελβετία και σε ένα Δήμο στη Νορβηγία ενώ βρίσκεται σε διαδικασία προμήθειας σε άλλους 6 δήμους στη χώρα μας.

 

[Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Παλμός Γλυφάδας, 31-10-2015]