Τα κατορθώματα Ψινάκη και Γκλέτσου (βίντεο)

Τα κατορθώματα Ψινάκη και Γκλέτσου (βίντεο)

Ο ένας αδέκαστος εκδικητής με την εσάρπα, ο άλλος μονίμως τσαμπουκαλεμένος… 

του ΄Αρη Δημοκίδη από τη Lifo 

Είναι και οι δύο στις ειδήσεις σήμερα. Και παρά τον περιπαικτικό μου υπότιτλο, θεωρώ ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, και κυρίως -προς μεγάλη μου έκπληξη- ο Ψινάκης.    Περίμενα ότι θα προσφέρει ανούσια κωμωδία, και είναι μεν νωρίς για να τον κρίνουμε με σιγουριά, όμως μοιάζει να έχει κάτι που συχνά λείπει απ’ τους πολιτικούς μας: Κοινή Λογική.

Και οι αρχικές του δηλώσεις, και οι συστάσεις του (Ψινάκη) στους συνεργάτες του («Να είστε ευγενικοί με τον κόσμο και να μη βρωμάτε») και η δηλωμένη αποφασιστικότητά του να βάλει τους δημοτικούς υπαλλήλους που τεμπελιάζουν να δουλέψουν, και οι καταγγελίες του που οδήγησαν την αστυνομία σε σπίτια εργαζομένων, δείχνουν ότι έχει σκοπό να συγκρουστεί.

psinak

Στην είδηση «Έφοδος της αστυνομίας σε σπίτια μετά από καταγγελία του Ψινάκη» (Αρχεία του Δήμου Μαραθώνα βρέθηκαν να έχουν υπάλληλοι του δήμου Μαραθώνα στα σπίτια τους σε πέντε ελέγχους που έκανε η αστυνομία τα ξημερώματα, μετά από καταγγελία για απώλεια από τον Ηλία Ψινάκη. Ο ίδιος είχε πάει στην αστυνομία μετά από καταγγελία υπάλληλου ότι κάποιοι είχαν διαγράψει οικονομικά στοιχεία του δήμου, μία ημέρα πριν εκείνος αναλάβει τα καθήκοντα του), διάβασα πολλά επαινετικά σχόλια, αν και αυτό που έκανε ο Ψινάκης είναι κανονικά το αυτονόητο.   Επειδή όμως το αυτονόητο δεν γίνεται πάντα στην Ελλάδα συμφωνώ με το σχόλιο του/της «ΒρεΜπας…?»   που λέει: *ΤΡΕΛΑΝΕ ΜΑΣ ΑΔΕΚΑΣΤΕ ΕΚΔΙΚΗΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΑΡΠΑ!!!*

 

Ο Γκλέτσος είναι άλλη ιστορία.

Πιο μπρουτάλ, πιο φωνακλάς, πιο θεατρικός, χωρίς φοβερά χειροπιαστά αποτελέσματα. Ο τσακωμός του με τον παπά, σήμερα στον Αγιασμό του Σχολείου ήταν, νομίζω, άνευ ουσίας – αλλά δεν μπορώ να πω ότι δεν τον χάρηκα.

 

Η είδηση: Επεισοδιακός ήταν ο σημερινός αγιασμός στο Γυμνάσιο και Λύκειο Στυλίδας. Αφορμή στάθηκε η στιγμή που ο ιερέας της ενορίας έψελνε το τροπάριο της Υψώσεως του Σταυρού. Ο Δήμαρχος Στυλίδας, Απόστολος Γκλέτσος διέκοψε τον ιερέα και του ζήτησε να αντικαταστήσει τη λέξη «βασιλεύσι» με τη λέξη «ευσεβέσι». Το επίμαχο σημείο ανέφερε:»Σῶσον, Κύριε, τὸν λαόν σου καὶ εὐλόγησον τὴν κληρονομίαν σου νίκας τοῖς βασιλεῦσι ….» και ο ιερέας συνέχισε μη αντικαθιστώντας την επίμαχη λέξη, με αποτέλεσμα ο Δήμαρχος να αποχωρήσει αιφνιδιαστικά από τον αγιασμό πριν αυτός ολοκληρωθεί.    

«Τώρα μιλάω εγώ. Θα το πάρει [θα το τραβήξει βίντεο δηλαδή], θα το πάρει, και θα ανέβει και σε όλα, θα ανέβει παντού», λέει στην αρχή του βίντεο, και μοιάζει να θέλει πραγματικά να τον τραβήξουν ώστε μετά η επαναστατικότητά του να γίνει viral στο ίντερνετ. Μπορεί και να μην ξεκινούσε να κάνει τον τσαμπουκά του, αν δεν ήταν σίγουρος ότι η κάμερα ήταν ανοιχτή!

Ο Φιλαλήθης σχολίασε «…τελικά το σωστό ήταν «νίκας τοις τσαμπουκεύσι…» και ο Τσούχτρος έτσουξε:   «Οι Έλληνες εκτός από τη σκιά μας (ομοφυλόφιλους, αλλόθρησκους, μετανάστες) φοβόμαστε και τις λεξούλες. Ένα ‘βασιλεύσι’, που για την βυζαντινή εποχή που γράφτηκε το τροπάριο είχε νόημα, αφού οι βασιλιάδες έμπαιναν επικεφαλής του στρατού στις μάχες, για κάποιον ανεξήγητο λόγο το συνδέσαμε αέρα-πατέρα με το θεσμό της βασιλείας γενικά και με τη φάρα των Γλίξμπουργκ ειδικότερα (!!!!!!) Δηλαδή είμαστε φαιδρός λαός ρε φίλε, δεν υπάρχει ελπίς! Αν αυτό το σύμβολο της αταλαντοσύνης ήθελε να κάνει τη διαφορά (γιατί μόνο αυτό τον ενδιαφέρει), θα μπορούσε να αντιταχθεί γενικότερα στο έθιμο του αγιασμού της σχολικής χρονιάς που στις μέρες μας έχει χάσει εντελώς το νόημά του και θίγει και το θρησκευτικό συναίσθημα των αλλόδοξων μαθητών. Περισσότερους υποστηρικτές θα έβρισκε. Ο μέτριος.»

 

Θα συμφωνήσω (όχι απαραίτητα για τα περί αταλαντοσύνης): Καμιά φορά αισθάνομαι πως ο Γκλέτσος, παρ’ ό,τι καλοπροαίρετος και με γνήσιο ενδιαφέρον για το καλό του Δήμου του, τρώγεται με τα ρούχα του. Το ότι γίνεται υποχρεωτικός αγιασμός και οι παπάδες κάνουν τα υποτιθέμενα μαγικά τους σε μια γλώσσα άγνωστη στα παιδιά είναι απολύτως OK, αλλά μια λέξη (απλή, στερεοτυπική έκφραση της ορθοδοξίας) είναι αιτία αποχώρησης και τσακωμού;   Έχουμε να δούμε πολλά ακόμη. Ελπίζω οι δύο Δήμαρχοι να πορευτούν με σύνεση και με επιμονή για το καλό του τόπου τους. Και να συγκρούονται με τις ιερές αγελάδες είτε αυτοί είναι οι παπάδες, είτε οι δημόσιοι υπάλληλοι. Αρκεί να το κάνουν για τους σωστούς λόγους και όχι επειδή θα είναι οι κάμερες μπροστά.