Στο στόχαστρο τα μεσαία στρώματα, αυξήσεις φωτιά στα τέλη κυκλοφορίας

Στο στόχαστρο τα μεσαία στρώματα, αυξήσεις φωτιά στα τέλη κυκλοφορίας

Φωτιά στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με αυξήσεις ως και 400 ευρώ

 

Είναι κοινό «μυστικό» ότι τα νούμερα στη συμφωνία των δανειστών με την ελληνική κυβέρνηση δεν βγαίνουν.  Οι εκτιμήσεις για έσοδα από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής είναι υπεραισιόδοξα και τα έσοδα θα είναι μικρότερα από ότι υπολογίζονται στον προϋπολογισμό.  Είναι χαρακτηρισμό ότι η κυβέρνηση μετά την πληρωμή της δόσης στο ΔΝΤ δεν είχε να πληρώσει τα επιδόματα του ΟΓΑ, αφήνοντας ξεκρέμαστες εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες.

Καθώς δεν βρίσκονται ισοδύναμα:

– Κόβονται μαχαίρι οι φοροαπαλλαγές για τα μεσαία εισοδήματα
– Βουτιά στα έσοδα και αποτυχία είσπραξης φέρνει… χαράτσια στα συνήθη υποζύγια
– Δείτε ποιοι θα πληρώσουν περισσότερα τέλη για το αυτοκίνητο
– Ποιοι θα χάσουν φοροαπαλλαγές και θα πληρώσουν μεγαλύτερο φόρο

Τα έσοδα μειώνονται, βεβαιωμένοι φόροι δεν εισπράττονται και ενώ η φοροδοτική ικανότητα των πολιτών έχει φτάσει στο ναδίρ, το σχέδιο της κυβέρνησης είναι νέοι, μεγαλύτεροι φόροι. Τα 400 εκατομμύρια ευρώ από τη μη αύξηση του ΦΠΑ στην εκπαίδευση θα πρέπει να εξοικονομηθούν από αλλού και έτσι επιλέχθηκε η… σίγουρη οδός. Τα τέλη κυκλοφορίας που είναι ένας από τους φόρους με τη μεγαλύτερη και πιο σίγουρη απόδοση για το κράτος.
Κάπως έτσι φαίνεται ότι τα έσοδα που αναμένει για φέτος το κράτος από το 1,1 δισ. που ήταν πέρυσι μπορεί και να εκτιναχθεί στα 1,5 δισ. ευρώ.
Η δεύτερη οδός, με στόχο τις πιθανές απώλειες από κατάθεση πινακίδων και μη πληρωμή είναι η κατάργηση των ήδη ελάχιστων φοροαπαλλαγών. Το σχέδιο (όπως τουλάχιστον διαρρέεται) είναι να μοιραστούν τα υπολογιζόμενα έσοδα.

Τα νέα τέλη κυκλοφορίας

Με βάση τα όσα αποκάλυψε εδώ και ημέρες ο Τρύφων Αλεξιάδης τα νέα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων για το 2015 θα υπολογιστούν με βάση την αξία του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με τον κυβισμό.
Ο στόχος όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υπουργός είναι να πληρώσουν περισσότερα τα μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα σε σχέση με τα μικρού κυβισμού και φθηνά ή παλιά αυτοκίνητα.
Κάπως έτσι έρχεται το νέο… τιμολόγιο που προβλέπει:
– Σύνδεση τιμής & κυβικών
– Μεγαλύτερη αύξηση σε ακριβά και μεγάλου κυβισμού
– Μικρότερη σε φθηνά χαμηλού κυβισμού
– Κατάργηση εξαιρέσεων από τέλη κυκλοφορίας (αντιρρυπαντικά κλπ.)
Οι κλίμακες που έχουν προταθεί έως τώρα είναι τέσσερις:
– 1η κλίμακα: Αύξηση 50€
– 2η κλίμακα: Αύξηση 100€
– 3η κλίμακα: Αύξηση 150€
– 4η κλίμακα: Αύξηση 200€
Παραδείγματα

Ένα Ι.Χ. αξίας 50.000 ευρώ, 3.000 κυβικών, εξαετίας: τα τέλη κυκλοφορίας σήμερα είναι 880 ευρώ και με την αύξηση στην 4η κλίμακα θα πληρώσει 1.080 ευρώ. Η αύξηση, δηλαδή, θα είναι 200 ευρώ.

Σε ένα Ι.Χ. αξίας 15.000 ευρώ, 1.600 κυβικών, τετραετίας και με εκπομπή CO 201 – 250 (γρ./χλμ.): τα τέλη κυκλοφορίας σήμερα είναι 2,8 ευρώ. Με την κατάργηση εξαίρεσης θα πληρώσει: 50 ή 100€, δηλαδή η αύξηση είναι 47-97 ευρώ.

Το πρώτο σχέδιο προβλέπει κατά το δυνατόν μικρότερη επιβάρυνση των αυτοκινήτων που ως τώρα εξαιρούνταν, καμία αλλαγή στα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και μικρής αξίας και από ΄κει και πέρα αύξηση των τελών κυκλοφορίας στα μεσαία και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα η οποία θα μεγαλώνει ανάλογα με την εμπορική αξία του αυτοκινήτου.

Οι φοροαπαλλαγές

Το δεύτερο μέτρο το οποίο θα λειτουργήσει επικουρικά στην αύξηση των τελών είναι η κατάργηση σειράς φοροαπαλλαγών που δεν συνδέονται με τα μικρά εισοδήματα. Εδώ παραμένει άγνωστο ποιες θα είναι οι φοροαπαλλαγές που θα καταργηθούν ωστόσο ένα σενάριο λέει ότι θα υπάρξει κλιμακωτή μείωση στο ύψος της φοροαπαλλαγής ανάλογα με το εισόδημα έτσι ώστε να μειώνεται η ελάφρυνση από τον φόρο όσο αυξάνεται το ετήσιο εισόδημα.

 Στοιχεία από: newsit