Connect with us

Hi, what are you looking for?

Τοπικα Νεα

Η Τζογιάννα και το κόκκινο στεφάνι του ΣΥΡΙΖΑ στη Βούλα

Στο άγαλμα της πλατείας Ηρώων Πολυτεχνείου στη Βούλα κατατέθηκε χθες, 28η Οκτωβρίου, ένα διαφορετικό στεφάνι.

Είχε κορδέλα κόκκινου χρώματος, ενώ η κοπέλα που το κατέθεσε είναι μετανάστρια δεύτερης γενιάς, που γεννήθηκε και ζει στη Βούλα, παίρνει το πτυχίο της στο Πάντειο, αλλά στερείται βασικά δικαιώματα.

Το στεφάνι αυτό ήταν της Οργάνωσης Μελών Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης του ΣΥΡΙΖΑ. Το 3vita.gr μίλησε με τη νεαρή συμπολίτη μας και η ίδια καταθέτει την ιστορία της αλλά και την οπτική της για την ιστορία της 28ης Οκτωβρίου:

Δε μου αναγνωρίζεται το δικαίωμα να έχω λόγο για τη ζωή μου και τον τόπο μου. Δε μου αναγνωρίζεται το δικαίωμα να επηρεάσω, στο μερίδιο που μου αντιστοιχεί, τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις, που όμως έχουν άμεσες επιπτώσεις σ’ εμένα

Ονομάζομαι Τζογιάννα.

Ο τόπος καταγωγής μου είναι η Αλβανία. Αν και το γεγονός αυτό δε βαρύνει ιδιαίτερα στο να προσδιορίσω τον εαυτό μου ως αυθύπαρκτη προσωπικότητα, ωστόσο το θέμα της καταγωγής έχει πολιτική σημασία περισσότερο, γι’ αυτό και το αναφέρω. Προέρχομαι από μια οικογένεια με γονείς που έχουν βιώσει την μισή τους ζωή ως οικονομικοί μετανάστες, εγκατεστημένοι για πολλά χρόνια στην Ελλάδα. Εγώ, όπως και η μεγαλύτερή μου αδερφή, έχουμε μεγαλώσει στην Βούλα, όπου έχουμε ολοκληρώσει την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευσή μας (10 Δημοτικό, 1ο Γυμνάσιο, 1ο Λύκειο Βούλας). Τώρα είμαι 22 χρονών, τελειόφοιτη στο Τμήμα Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου.

Παρά το γεγονός ότι η παιδεία / εκπαίδευση μου είναι ελληνική και ολόκληρη η ζωή μου σχετίζεται με την Ελλάδα από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, για το Ελληνικό κράτος δε μπορώ να έχω την Ελληνική ιθαγένεια. Αυτό σημαίνει πως ενώ τόσο εγώ, όσο και η οικογένειά μου, συνεισφέρουμε στο κοινό ταμείο μέσω κάθε μορφής και… φαντασίας φορολογίας, άμεσης και έμμεσης, ασφαλιστικών εισφορών, φυσικά ξοδεύουμε τα χρήματά μας εδώ – τροφοδοτώντας αυτό που λένε «πραγματική οικονομία» ή «αγορά», για τις Ελληνικές αρχές είμαι «αλλοδαπή» με μειωμένα δικαιώματα και κοινωνικές παροχές, αλλά υπόχρεη να τηρώ κάθε νόμο που πηγάζει από το σύνταγμα.

Αυτό σημαίνει – μεταξύ άλλων – πως δε μου αναγνωρίζεται το δικαίωμα να έχω λόγο για τη ζωή μου και τον τόπο μου. Πως δε μου αναγνωρίζεται το δικαίωμα να επηρεάσω, στο μερίδιο που μου αντιστοιχεί, τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις, που όμως έχουν άμεσες επιπτώσεις σ’ εμένα, στις συνθήκες ζωής μου, τώρα και στο μέλλον, όπως και στην οικογένειά μου, στους φίλους μου, τους συναδέλφους μου, τον Ελληνικό Λαό. Γιατί δε μου αναγνωρίζονται πολιτικά δικαιώματα. Δε μπορώ να ψηφίσω, όπως δεν μπορώ να είμαι και υποψήφια. Ούτε καν στον τόπο κατοικίας μου, στον πρώτο βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στις Δημοτικές Εκλογές. Παρ’ όλ’ αυτά, πληρώνουμε επίσης Δημοτικά Τέλη και Φόρους.

Τι μήνυμα ήθελε να μεταφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, ζητώντας από σένα να καταθέσεις το στεφάνι της Τοπικής Οργάνωσης στις εορταστικές εκδηλώσεις για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου στο Δήμο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης;

Δεν είμαι μέλος του ΣΥΡΙΖΑ. Συμμετέχω σε πολλά «μεγάλα» και «μικρά» πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα, μέσα από συλλογικές διαδικασίες και διεκδικητικές κινητοποιήσεις. Με τον τρόπο αυτό καταφέρνω να ασκώ τα πολιτικά δικαιώματα που μου αμφισβητούν κι αυτό είναι ένα δικαίωμα που δεν μπορούν να μου το στερήσουν!

Oι αγώνες των λαών για οικονομικά, πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα σήμερα, όπως για ανεξαρτησία, αυτοδιάθεση, ζωή και λευτεριά το 1940-1944 και εν τέλει για δημοκρατία, ειρήνη, αξιοπρέπεια, ισότητα, είναι αγώνες που δε χωράνε σε περιορισμούς γεωγραφικούς, φυλετικούς και χρονικούς

Πιστεύω πως ήθελε να αναδείξει όλα τα παραπάνω που έχουν σχέση με την κατάργηση των διακρίσεων σε βάρος οποιασδήποτε ομάδας ανθρώπων – και πρωτίστως των πιο ευάλωτων και καταπιεσμένων. Αλλά, κυρίως, να επισημάνει πως οι αγώνες των λαών για οικονομικά, πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα σήμερα, όπως για ανεξαρτησία, αυτοδιάθεση, ζωή και λευτεριά το 1940-1944 και εν τέλει για δημοκρατία, ειρήνη, αξιοπρέπεια, ισότητα, είναι αγώνες που δε χωράνε σε περιορισμούς γεωγραφικούς, φυλετικούς και χρονικούς. Και επίσης, να αναδείξει την νεολαία σαν θεμελιώδες κομμάτι της πολιτικής ζωής και των λαϊκών αγώνων.

Το στεφάνι που κατάθεσες είχε κόκκινη κορδέλα, σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα που είχαν γαλανόλευκες. Γιατί;

joyanna stefani

Το κόκκινο χρώμα δεν αποτελεί μια αυθαίρετη, τυχαία επιλογή. Συμβολίζει, εδώ και πάνω από έναν αιώνα, το αίμα των αγωνιστών σε σκληρούς αγώνες των λαών όλου του κόσμου για λευτεριά. Αγώνες ενάντια στο φασισμό και το ναζισμό, που δόθηκαν σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Αλλά – και αυτό είναι το μήνυμα για σήμερα – και αγώνες των εργατών, των φτωχών και των καταπιεσμένων όλου του κόσμου ενάντια στην καπιταλιστική αγριότητα, στην ασυδοσία των «αγορών», τον οικονομικό και στρατιωτικό ιμπεριαλισμό, τον ανταγωνισμό, τον πόλεμο.

Εδώ, στην Ελλάδα, ο πόλεμος δεν τελείωσε. Η δικαιοσύνη δεν αποκαταστάθηκε. Οι ψυχές των ηρώων δεν αναπαύτηκαν. Το αίμα των αγωνιστών και του λαού δε δικαιώθηκε.

Αλλά υπάρχει και κάτι ακόμα: Στην Ελλάδα, κάθε 28 του Οκτώβρη, γιορτάζουμε την έναρξη του πολέμου. Σε όλες τις υπόλοιπες χώρες, της Ευρώπης τουλάχιστον, γιορτάζουν τη λήξη του πολέμου, την απελευθέρωση, την ανακούφιση από τη φασιστική και ναζιστική θηριωδία. Το γεγονός αυτό δεν είναι τυχαίο: Εδώ, στην Ελλάδα, ο πόλεμος δεν τελείωσε. Η δικαιοσύνη δεν αποκαταστάθηκε. Οι ψυχές των ηρώων δεν αναπαύτηκαν. Το αίμα των αγωνιστών και του λαού δε δικαιώθηκε. Οι προδότες δοσίλογοι – συνεργάτες των ναζιστών καταχτητών κυβέρνησαν δια πυρός και σιδήρου για δεκαετίες μετά την απελευθέρωση, με την «υψηλή εποπτεία» του παλατιού, ενώ τους Γερμανούς, Ιταλούς και Βούλγαρους κατακτητές αντικατέστησαν οι Εγγλέζοι αποικιοκράτες και στη συνέχεια οι Αμερικάνοι.

Για το λόγο αυτό, η εποποιία της επί τέσσερα χρόνια λυσσαλέας αντίστασης του Ελληνικού λαού και των οργανώσεών του ΕΑΜ – ΕΛΑΣ – ΕΠΟΝ δε «γιορτάζεται» από την «πολιτεία». Πώς θα μπορούσε άλλωστε! Το κόκκινο χρώμα στην κορδέλα συμβολίζει λοιπόν και το αίμα του Ελληνικού λαού στον από το 1941 αδικαίωτο ακόμα αγώνα, που διεκδικεί και σήμερα τη νίκη στον πόλεμο ενάντια στην πείνα, στη σκλαβιά και στο φασισμό και έχει ένα πρόγραμμα: Λαοκρατία!

12 Comments

12 Comments

  1. ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

    29 Οκτωβρίου 2014 at 11:13 πμ

    ΝΤΡΟΠΗ !
    ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΒΕΒΗΛΩΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΜΝΗΜΗΣ !
    Η ΑΛΒΑΝΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΤΑΛΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΗΝ 28η Οκτωβρίου 1940 …

    – Ο αλβανικός λαός στην πλειοψηφία του υποδέχθηκε τους Ιταλούς στρατιώτες ως “ελευθερωτές”, δεν αιφνιδιάστηκε δεδομένου ότι είχαν προηγηθεί, πριν από έναν μήνα και πλέον, εντατικές διπλωματικές συνομιλίες.

    – Στις 21 Απριλίου 1939 αποφασίστηκε από την κυβέρνηση Βερλάτση η σύσταση Αλβανικού Φασιστικού Κόμματος.
    Στις 3 Ιουνίου 1939 έλαβε χώρα η τελευταία πράξη του αλβανικού οράματος: με απόφαση της αλβανικής κυβέρνησης σύμφωνα με την οποία ο Αλβανικός Στρατός ενσωματωνόταν στον Ιταλικό Στρατό.

    – Ο αλβανικός Τύπος προ του πολέμου παρουσίαζε άρθρα με πολεμική κατά της Ελλάδας.

    – Μάλιστα ο υπουργός Εξωτερικών της Ιταλίας, Τσιάνο, διέταξε τον τοποτηρητή στην Αλβανία Τζακομόνι: “Φροντίστε ώστε ο αλβανικός Τύπος να συνεχίζει τη ζωηρή του πολεμική εναντίον της Ελλάδας”.

    ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΒΑΝΙΑ ΜΕ ΕΔΑΦΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ !!

    ΑΙΣΧΟΣ – ΝΤΡΟΠΗ !!

  2. lepo

    29 Οκτωβρίου 2014 at 11:58 πμ

    Po re file kai karvouno mallon e? H kopela DEN aftoprosdiorizetai an diavaseis to keimeno os alvanida alla os ellinida. Os atomo pou genithike edo, spoudase edo kai thelei na zisei edo os isi me tous ipoloipous anthropous. Alla kati atoma san kai sena pou kaine karvouno ston egkefalo pou na ta katalavoun afta…

  3. Nikovlakas

    29 Οκτωβρίου 2014 at 12:07 μμ

    Αγαπητέ Νικολόπουλε όχι μόνον είσαι ανιστόρητος είσαι και επικίνδυνα εμπαθής και εθνικιστής. Η Αλβανία τέλεσε υπό κατοχή από το ’39. Ο αλβανικός λαός αν και τον παράτησε η ηγεσία του, όπως και η ελληνική έκανε το ίδιο για να γλυτώσει στο Κάιρο, αντιστάθηκε όσο μπορούσε στην ιταλική εισβολή απελπισμένα και έδωσε μάρτυρες. Οι αλβανοί πολίτες δέχθηκαν ως απελευθερωτές τους έλληνες στρατιώτες το 40 και στερήθηκαν για να προμηθευτούν αυτοί στις μάχες τους. Δυστυχώς όταν οι μοναρχοφασίστες έκλεισαν τα αλβανικά σχολεία και κατέβασαν τις αλβανικές σημαίες από τις πόλεις και τα χωριά τους η αμφιβολία άρχισε να φωλιάζει σχετικά με τα σχέδια του Μεταξά. Σε κάθε περίπτωση όμως στάθηκαν αλληλέγγυοι μέχρι τέλους στον αντιφασιστικό αγώνα των Βαλκανικών λαών.
    Για δοσίλογους και κουίσλινγκ άστο καλύτερα γιατί αν αυτοί είχανε εμείς τους κάναμε κυβέρνηση. Εκεί η ένοπλη λαική αντίσταση πήρε την εξουσία. μόνη της χωρίς την συνδρομή κανενός εξωτερικού συμμάχου.

  4. Ανώνυμος

    29 Οκτωβρίου 2014 at 3:08 μμ

    Αρχικά, δεν υπάρχει ο όρος ”παραχάραξη ιστορίας”. Την ιστορία την γράφουν οι κυρίαρχοι! Δεν υπάρχει αντικειμενική σκοπιά, μόνο προσεγγίσεις που σκοπό έχουν είτε την αφύπνιση και την αντίσταση είτε τον συμβιβασμό με το σύστημα! (μάντεψε ποιά προσέγγιση μας πλασάρουν). Δεύτερον, δεν καταλαβαίνω πως είναι δυνατόν να γιορτάζουμε ως Έλληνες το ΌΧΙ στον φασισμό ενώ την ίδια στιγμή έχουμε τους φασίστες μέσα στο κοινοβούλιο και κομματικά στελέχη της κυβέρνησης μας σε τρυφερά τετ-α-τετ μαζί τους (βλέπε Μπαλτάκος). Τέλος, δεν καταλαβαίνω πως είναι δυνατόν να συγχέεις τη χώρα-καταγωγής της κοπέλας και την εμπλοκή της στα τότε ιστορικά γεγονότα με την επιλογή της να καταθέσει το στεφάνι του ΣΥΡΙΖΑ, κάνοντας μια πολιτική επιλογή! Ας αναρωτηθούμε, ξανά, τα χαρακτηριστικά που φέρει ο φασισμός και τι ακριβώς υμνούμε με αυτή την γιορτή ΑΛΛΑ και τι πρέπει να αποφεύγουμε ώστε να μη γίνουμε ίδιοι με αυτούς που πολεμούσαμε!

  5. Μιχάλης Π.

    29 Οκτωβρίου 2014 at 5:10 μμ

    Πραγματικά λυπηρό και εντελώς άσχετο με το θέμα το απαράδεκτο σχόλιο σχετικά με τη μεγάλη Αλβανία. Η κοπέλα αυτή έχει μεγαλώσει στην Ελλάδα και την κατάντια μας δείχνει το γεγονός ότι το κράτος εξαιτίας των ανορθολογικών και ξενοφοβικών νόμων δεν της έχει δώσει ακόμα ιθαγένεια. Εκφράζει τις ίδιες αγωνίες και προβληματισμούς που έχουν οι νέοι της γενιάς της. Όποιος δεν μπορεί να το δει αυτό και πετάει εθνικιστικές κορώνες καλά θα κάνει να ακούσει τους επίκαιρους στίχους του Φώντα Λαδη για το φασισμό που “δίπλα μας θα φτάσει κάποια μέρα”

  6. Βασίλειος Κ. Πλιάτσικας

    29 Οκτωβρίου 2014 at 9:02 μμ

    Η Τζογάνα μία γνήσια αλβανή που μόνο υπηκοότητα θα μπορούσε να ζητήσει και όχι ιθαγένεια προσβάλοντας το γένος της,μας είπε πως οι αντιστασιακές οργανώσεις των Ελλήνων ήταν το εάμ,ο ελάς και η επόν.
    Έμαθε καλά το ποίημα και το μυαλό της έγινε λαπάς από τα σφυροδρέπανα και άξια θα τη δούμε; υποψήφια βουλευτή του σύριζα…
    Οι κορδέλες των στεφανιών του σύριζα παντού κόκκινες ήταν αλλά το αίμα των Ελλήνων που θα χυθεί ίσως να συμβολίζει…..

  7. Σωτήρης

    29 Οκτωβρίου 2014 at 10:22 μμ

    Η Τζογιάννα, παρότι «γνήσια Αλβανή» σύμφωνα με το αλβανόμετρό μου, ζητάει την ελληνική ιθαγένεια, ως μόνιμη κάτοικος της Ελλάδας. Υπηκοότητα δεν μπορεί να πάρει, επειδή οι Έλληνες δεν είναι υπήκοοι κανενός – διώξανε τον τελευταίο βασιλιά τους το 1974.

  8. Να τα λεμε και αυτα

    29 Οκτωβρίου 2014 at 11:07 μμ

    Ποιος ο ρόλος της Αλβανίας στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
    Του Χαράλαμπου Νικολάου / Ταξίαρχου ε.α., τ. καθηγητή Στρατιωτικής Ιστορίας ΣΣΕ

    Ο “Βασιλιάς” της Αλβανίας Ζώγου
    Το 1939 τα ιταλικά στρατεύματα, υπό τον στρατηγό Γκουτσόνι, αποβιβάσθηκαν στο Δυρράχιο, το πρωί της 7ης Απριλίου. Ο βασιλιάς Ζώγου δεν αιφνιδιάστηκε δεδομένου ότι είχαν προηγηθεί, πριν από έναν μήνα και πλέον, εντατικές διπλωματικές συνομιλίες. Υφίστατο το στοιχείο του αιφνιδιασμού για τις ξένες κυβερνήσεις, εκτός της Γερμανίας και ίσως της Γιουγκοσλαβίας. Δεν προβλήθηκε καμία σοβαρή αντίσταση κατά των Ιταλών. Ο αλβανικός λαός στην πλειοψηφία του υποδέχθηκε τους Ιταλούς στρατιώτες ως “ελευθερωτές”.

  9. Άρης

    30 Οκτωβρίου 2014 at 1:56 μμ

    Τι λες…
    Και τόσο καιρό μας έλεγαν πως υποδέχθηκε σαν ελευθερωτές τους Έλληνες φαντάρους…!

  10. Dimitris

    30 Οκτωβρίου 2014 at 4:01 μμ

    Εντελώς άσχετα με το άρθρο σχόλια. Δηλαδή ρε παιδιά για να καταλάβω το πως σκέπτεστε, πιστεύετε ότι ένα παιδί που γεννήθηκε, μεγάλωσε, σπούδασε και ζει στην Ελλάδα, που πληρώνει όπως όλοι μας την κατάσταση στην οποία μας έφεραν οι “καθαροί Έλληνες” δεν πρέπει να έχει το δικαίωμα του Έλληνα πολίτη επειδή οι Αλβανοί το ’40 υποδέχτηκαν ως ελευθερωτές τους Ιταλούς φασίστες? Ξέρω πολλούς γόνους δοσιλογων που κατέχουν αξιώματα στην Ελλάδα, αυτό δε θα έπρεπε να σας ενοχλεί “Ελληναράδες” μου?

  11. baddie

    31 Οκτωβρίου 2014 at 12:56 πμ

    Αυτός / αυτή που θα καταθέσει την επόμενη φορά στεφάνι να φροντίσει να είναι ταπεινός. Προσβάλει τη θύμηση / προσβάλει τους Έλληνες – αυτός κι όσοι φρόντισαν να δημιουργήσουν θέμα – ένα τέτοιο θέμα τιποτένιο – να χρησιμοποιήσουν την ημέρα αυτή. Δεν τους κάλεσε κανένας όλους αυτούς να ρθουν στην χώρα τούτη. Μόνοι τους ήρθαν και μόνοι τους να φύγουν αν δεν τους κάνουν οι νόμοι που όσο άδικοι κι αν είναι πρέπει να τους σεβαστούν. Σε κάθε άλλη περίπτωση είναι η ώρα.

  12. Κάποιος Έλληνας...

    31 Οκτωβρίου 2014 at 1:31 πμ

    Έχω βαρεθεί πραγματικά… έχω βαρεθεί τους Ελληναράδες με τον Φραπέ…έχω βαρεθεί τους Εθνικιστές που από την μια το παίζουν μεγάλοι Έλληνες απόγονοι κάποιων… που ούτε ξέρουν ποιοι ήταν καν οι πρόγονοι τους. Έχω βαρεθεί τους Έλληνες που κράζουν και κάθονται και κακομοιριάζουν στην κρίση ενώ τους πλένουν το αμάξι τους οι Πακιστανοί. Μην τρελαίνεστε κύριοι για το τι έγινε το 40. Μην τρελαίνεστε για το αν η κοπέλα ζητάει κάποια πράγματα που εκείνη θεωρεί αυτονόητα… να τρελαίνεστε για την κατάντια μας. Να τρελαίνεστε γιατί παίρνετε την σύνταξη των δικών σας για να πληρώσετε τον Ένφια ενώ ταυτόχρονα εσείς οι ίδια καβαντζώνετε και 2 ευρώ για τον καφέ σας… Λοιπόν αφήστε τα ιστορικά και κοιτάξτε το σήμερα. Εγώ ως απόγονος κάποιων Ελλήνων ντρέπομαι να λέω πως είμαι Έλληνας. Σκεφτείτε το λίγο …

Leave a Reply

Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Advertisement
Advertisement

Newsletter

Η επικαιρότητα των 3Β κάθε Σάββατο στο email σας