Μοιραστείτε το
Διοικητικό προϊστάμενο προερχόμενο από την “αγορά” θα διαθέτει ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, καθώς η διοίκηση Κωνσταντέλλου, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη προχωρήσει σε συμφωνία τον κ. Χάρη Κυριακίδη, για την πλήρωση της θέσης του Γενικού Γραμματέα του Δήμου.
Ο Χάρης Κυριακίδης έχει διατελέσει επί χρόνια στη θέση του Γενικού Γραμματέα του Δήμου Καλλιθέας και σύμφωνα με τους νέους συνεργάτες του στον Δήμο των 3Β, διαθέτει πολύ πλούσια αυτοδιοικητική εμπειρία και γνώσεις για τη δημόσια διοίκηση.
Ο κ. Κυριακίδης έχει ασχοληθεί επισταμένα με την ανάπτυξη κοινωνικής επιχειρηματικότητας σε τοπικό επίπεδο και θεωρείται από πολλούς ως ο “γκουρού” των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων, έχοντας δώσει σχετικές διαλέξεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Χάρης Κυριακίδης έχει ήδη εγκατασταθεί σε γραφείο του Δημαρχείου στη Βούλα, αν και ακόμη εκκρεμεί η επίσημη πρόσληψή του που πρέπει να δημοσιευτεί σε περίληψη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η Θέση του Γενικού Γραμματέα προβλέπεται στο νέο Οργανισμό του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένηςκαι τίθεται πρώτη φορά σε εφαρμογή.
Ο γενικός γραμματέας ευθύνεται έναντι των πολιτικών οργάνων του δήμου, και ιδιαίτερα έναντι του δημάρχου, για την κανονική λειτουργία των υπηρεσιών του δήμου, προγραμματίζοντας, οργανώνοντας , συντονίζοντας και ελέγχοντας τις επιμέρους δραστηριότητες των υπηρεσιών, σύμφωνα με τις αρμοδιότητες που του έχουν χορηγηθεί, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται με αποδοτικό τρόπο η αποτελεσματικότητα της δράσης με βάση τα προγράμματα που αποφασίζει εκάστοτε η δημοτική αρχή.
Ο γενικός γραμματέας προΐσταται αμέσως μετά το δήμαρχο όλων των υπηρεσιών του δήμου και προσυπογράφει τα από το δήμαρχο υπογραφόμενα έγγραφα. Είναι μετακλητός υπάλληλος, που διορίζεται και απολύεται από το δήμαρχο και καταλαμβάνει θέση του ΟΕΥ του οικείου δήμου. Υπόκειται διοικητικά και ιεραρχικά στο δήμαρχο. Η διοίκηση των υπηρεσιών του δήμου ασκείται από το γενικό γραμματέα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που του εκχωρεί ο δήμαρχος με απόφαση του.
Ο δήμαρχος μπορεί με απόφασή του να αναθέτει στο γενικό γραμματέα την υπογραφή με εντολή του εγγράφων και πιστοποιητικών, πλην χρηματικών ενταλμάτων.
Ο γενικός γραμματέας έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α. Υπογράφει τις αποφάσεις χορήγησης αδειών με ή χωρίς αποδοχές και μετακίνησης εκτός έδρας στο εσωτερικό και εξωτερικό των υπαλλήλων του δήμου.
β. Παρέχει οδηγίες, δίνει κατευθύνσεις και, γενικότερα, συντονίζει τις υπηρεσίες του δήμου κατά την άσκηση του έργου τους.
γ. Προβαίνει στη μελέτη και την εισήγηση μέτρων για τη βελτίωση και την προαγωγή των λειτουργιών του δήμου.
δ. Μεριμνά για την επεξεργασία από τις αρμόδιες υπηρεσίες των θεμάτων που είναι προς συζήτηση ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου ή της Οικονομικής Επιτροπής ή της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη ή έχουν ήδη συζητηθεί σ’ αυτά, καθώς και να τα υποστηρίζει ενώπιον των ανωτέρω οργάνων, εφόσον κρίνεται απαραίτητο από τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου ή των άλλων επιτροπών.
ε. Παρακολουθεί τη διαδικασία εφαρμογής των αποφάσεων των οργάνων του δήμου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου.
στ. Μεριμνά για την έγκαιρη ετοιμασία των περιοδικών απολογισμών δράσης του δήμου, σύμφωνα με τα αντίστοιχα προγράμματα ή τις συγκεκριμένες αποφάσεις, και ενημερώνει σχετικά το Δημοτικό Συμβούλιο, την Εκτελεστική Επιτροπή και την Οικονομική Επιτροπή.
ζ. Μεριμνά για τη συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικής δράσης των υπηρεσιών του δήμου, την προσαρμογή της λειτουργίας τους στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και τη βελτίωση της απόδοσης του στελεχικού δυναμικού και των τεχνικών μέσων του δήμου.
η. Οργανώνει κάθε νέα υπηρεσία που δημιουργείται στο δήμο.
Ο νόμος δίνει τη δυνατότητα στο δήμαρχο, με απόφασή του, να εκχωρεί και άλλες αρμοδιότητες, πλην των ανωτέρω προβλεπόμενων στο νόμο, στο γενικό γραμματέα του.
Με πληροφορίες από: ΚΕΔΕ