Στην κυκλοφορία τα δημοτικά λεωφορεία Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης

Στην κυκλοφορία τα δημοτικά λεωφορεία Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης

Πρώτη ημέρα λειτουργίας για τη Δημοτική Συγκοινωνία των 3Β η Δευτέρα 7 Μαΐου 2018.

Τα mini bus των 20 θέσεων ξεκίνησαν τις κυκλικές τους διαδρομές ενώνοντας Βάρη, Βάρκιζα, Βούλα και Βουλιαγμένη σε μια πορεία που χάραξε ο συγκοινωνιολόγος του Δήμου Νίκος Βόσκογλου, με σκεπτικό την εξυπηρέτηση περιοχών που δεν καλύπτονται από το δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών.

Δείτε εδώ τα δρομολόγια.

Η χρήση της δημοτικής συγκοινωνίας είναι δωρεάν και κατά την πρώτη αυτή πιλοτική περίοδο θα δοκιμαστούν οι δύο διαδρομές που έχουν επιλεγεί αλλά και η αποδοχή της υπηρεσίας από τους κατοίκους.

«Κάθε χρόνο αυτή η υπηρεσία μας κοστίζει όσο μια ανάπλαση πλατείας», είπε στους συνεργάτες του ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος. Συγκεκριμένα το ετήσιο κόστος της ανέρχεται σε περίπου 250.000 ευρώ.

Τους πρώτους αυτούς μήνες οι οδηγοί θα μετρούν την επιβατική κίνηση ώστε να ελέγξει η Δημοτική Αρχή την αποδοχή της υπηρεσίας και να επανεξετάσει τη σκοπιμότητα των εξόδων αυτών.

Τα οχήματα της δημοτικής συγκοινωνίας είναι άνετα και σχετικά καινούργια, θυμίζουν περισσότερο σχολικά λεωφορεία και κινούνται άνετα στα στενά. Ο Δήμος θα έχει στη διάθεσή του 2 οχήματα (και ένα εφεδρικό) που θα κινούνται ασταμάτητα κατά το ωράριο λειτουργίας.

Δοκιμάσαμε έναν πλήρη κύκλο της μπλε γραμμής, που χωρίς στάσεις διήρκεσε μία ώρα ακριβώς.

Καθώς θα κυκλοφορεί ένα όχημα στην κάθε κυκλική διαδρομή, είναι ευνόητο ότι δεν μπορεί κανείς να πει με ακρίβεια πότε θα περνάει το λεωφορείο. Κάθε μικροκαθυστέρηση αλλάζει όλο τον κύκλο των δρομολογίων, ώστε το «κάθε 60 λεπτά» να μην σημαίνει και πολλά.

Η δημοτική αρχή σκέφτεται να εγκαταστήσει σύστημα τηλεματικής για τον ακριβή προσδιορισμό της θέσης κάθε οχήματος, όμως σε αυτή τη φάση δεν είναι κάτι τέτοιο εφικτό.

Σε κάθε στύλο στάσης της Δημοτικής Συγκοινωνίας θεωρητικά αναγράφεται στη μία όψη της πινακίδας η διαδρομή της κάθε γραμμής, όμως ο χάρτης δεν είναι ευανάγνωστος σε ύψος 2,2 μέτρων και τα τυπωμένα στοιχεία είναι δυσδιάκριτα.

Προφανώς, θα χρειαστεί κάποιο διάστημα ώστε η τοπική κοινωνία να εμπεδώσει τις κάπως περίεργες διαδρομές των λεωφορείων.

Η Δημοτική Συγκοινωνία ήταν μια έντονη απαίτηση των κατοίκων και η διοίκηση ανταποκρίθηκε στο μέτρο των δυνατοτήτων της, περισσότερο για να «κλείσει στόματα».

Η βιώσιμη κινητικότητα με την εξάπλωση χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι ένας από τους πρωτεύοντες στόχους κάθε ευρωπαϊκής πόλης. Η αλήθεια είναι όμως ότι ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης έχει πολλές ιδιομορφίες, με πρώτη τη μεγάλη του έκταση, καθιστώντας τη Δημοτική Συγκοινωνία μη πρακτική. Μια σειρά περιορισμών της νομοθεσίας (π.χ. απαγορεύεται στα λεωφορεία της Δημοτικής Συγκοινωνίας να περάσουν τα όρια του Δήμου) ακρωτηριάζουν κάποιες δυνατότητες.

Βέβαια, κάθε κίνητρο να αφήσει ο σύγχρονος άνθρωπος το ΙΧ του και να μετακινηθεί με τα Μέσα στο Λεκανοπέδιο είναι μια σωστή κίνηση, όμως η συγκεκριμένη υπηρεσία δεν καλύπτει τις ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων σε βαθμό να αλλάξει κανείς τρόπο ζωής.

Στην πρώτη βόλτα με το δημοτικό λεωφορείο τον δήμαρχο συνόδευσε ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Νίκος Ψαλλίδας, οι αντιδήμαρχοι Βασίλης Παπαμιχαήλ και Νίκος Βάσης, οι δημοτικοί σύμβουλοι Διονύσης Γεωργουλόπουλος, Νανά Καραγιάν, Παναγιώτης Σωτηρόπουλος, Κατερίνα Σταμπέλλου, Λυδία Αργυροπούλου, οι πρόεδροι των Συμβουλίων Δημοτικής Κοινότητας Βούλας και Βουλιαγμένης, Νατάσα Κουρεντζή και Άννα Λεντή, η πρόεδρος της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής Δώρα Τριάντη και ο πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων του Δήμου, Μανώλης Λουδάρος.