Βάρη Βούλα Βουλιαγμένη: Πες το στον δήμαρχο από το smart phone

Βάρη Βούλα Βουλιαγμένη: Πες το στον δήμαρχο από το smart phone

Ένα πρωτοποριακό σύστημα καταγραφής παραπόνων και παρατηρήσεων από τους δημότες υιοθετεί ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης.

Η υψηλή τεχνολογία που έχουν πλέον οι περισσότεροι στην τσέπη τους, τα smart phone, τίθεται στην υπηρεσία της ενημέρωσης των δημοτικών υπηρεσιών για ό,τι πάει στραβά στην πόλη.

Μάτια και αυτιά του Δήμου πλέον μπορεί να είναι κάθε πολίτης (δημότης, κάτοικος ή επισκέπτης) που με τη δωρεάν εγκατάσταση του app στο κινητό του μπορεί να στέλνει πλήρεις αναφορές στον Δήμο, με φωτογραφία τεκμηρίωσης, με σχόλια και παρατηρήσεις.

Πρόκειται για το σύστημα novoville. Σύμφωνα με τον Γιώργο Μακρυγιάννη, εκ μέρους της εταιρείας Novomatix, που μίλησε αποκλειστικά στο 3vita.gr για την εφαρμογή που ξεκινά στoν Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης,

pick_problem_gr“δεδομένων των περιορισμένων πόρων (οικονομικών, εξοπλισμού, ανθρωπίνου δυναμικού) που έχουν στη διάθεση τους οι ΟΤΑ της χώρας μας, το novoville στοχεύει στο να βελτιστοποιήσει την καταγραφή, διαχείριση και επίλυση καθημερινών ζητημάτων των πόλεων μας. Στο πλαίσιο αυτό, η εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα η οποία θα είναι για πάντα δωρεάν προς τους Δημότες, τους δίνει τη δυνατότητα να αποστείλουν εύκολα και γρήγορα στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου οτιδήποτε δυσχεραίνει την καθημερινότητα τους στην πόλη”.

Κάθε χρήστης της εφαρμογής μπορεί να δηλώσει προβλήματα δημοσίου ενδιαφέροντος σε πέντε απλά βήματα:

  • Φωτογραφίζει με την κάμερα το πρόβλημα
  • Λαμβάνει ακριβή τοποθεσία με στίγμα στο χάρτη
  • Επιλέγει την κατηγορία του προβλήματος
  • Εισάγει προαιρετικά μια σύντομη περιγραφή
  • Καταχωρεί την αναφορά 

Οι δημότες βλέπουν όλα τα ζητήματα που έχουν αναφερθεί και το στάδιο επίλυσης τους, ενώ λαμβάνουν προσωποποιημένη ενημέρωση για τα ζητήματα που έχουν αναφέρει οι ίδιοι.

centered_mapΩς προς την ασφάλεια του συστήματος έναντι κακόβουλης χρήσης, οι τεχνικοί αναφέρουν ότι “κάθε Δημότης που χρησιμοποιεί την εφαρμογή ταυτοποιείται με τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου καθώς και με άλλα προσωπικά του στοιχεία. Ειδικοί αλγόριθμοι αλλά και οι αρμόδιοι διαχειριστές από πλευράς Δήμου ενημερώνονται και αποτρέπουν την κακόβουλη χρήση που διαπιστώνεται από το σύστημα και μπλοκάρουν τον συγκεκριμένο χρήστη”.

Η προμήθεια του συστήματος για τον Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης κόστισε 14.600 ευρώ.

Το διαχειριστικό σύστημα της εφαρμογής βρίσκεται στα χέρια εξειδικευμένων υπαλλήλων του Δήμου οι οποίοι έχουν τις εξής δυνατότητες:

  • Επισκόπηση όλων των ζητημάτων που έχουν καταγραφεί στο σύστημα
  • Ανάθεση της επίλυσης του κάθε ζητήματος στην αρμόδια υπηρεσία/τμήμα/υπάλληλο
  • Παρακολούθηση της πορείας επίλυσης κάθε ζητήματος μέχρι την τελική του διευθέτηση με ταυτόχρονη, αυτόματη ενημέρωση του Δημότη
  • Αναλυτική σουίτα στατιστικών στοιχείων για τα συχνότερα προβλήματα, τις υπηρεσίες με τον υψηλότερο φόρτο, την μέτρηση της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών κ.α.

Σήμερα το novoville έχει κάνει τα πρώτα του βήματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Όπως επισημαίνουν οι σχεδιαστές της εφαρμογής, το novoville βρίσκεται είτε σε πιλοτική είτε σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία στους Δήμους Πειραιά, Χαλκίδας, Καρπενησίου, Σιντικής Σερρών, Νεάπολη Συκιές (Θεσσαλονίκη), σε δύο Δήμους στην Ελβετία και σε ένα Δήμο στη Νορβηγία ενώ βρίσκεται σε διαδικασία προμήθειας σε άλλους 7 Δήμους στη χώρα μας.

Οι συντελεστές της εφαρμογής αναφέρουν σχετικά:

Η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του novoville προϋποθέτει και την συνεργασία των Δημοτών καθώς στην ουσία πρόκειται για ένα συνεργατικό και συμμετοχικό εργαλείο.