Το συμφωνητικό για την ενοικίαση του πλωτού φράγματος στη Βούλα

Το συμφωνητικό για την ενοικίαση του πλωτού φράγματος στη Βούλα

Τη συμφωνία που υπέγραψε ο Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης με την εταιρεία North Aegean Slops για την προστασία του Δήμου από τη ρύπανση δημοσιοποίησε εν τέλει η δημοτική αρχή. 

Προηγήθηκε η έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, κατά την οποία ο Δήμαρχος αναφέρθηκε μόνο προφορικά στο κόστος της επιχείρησης να σταματήσει την πετρελαιοκηλίδα που προκάλεσε το «Αγία Ζώνη ΙΙ».

Παρότι ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος ζήτησε (και εν τέλει πήρε ομόφωνα) έγκριση των πεπραγμένων του κατά τη διάρκεια της κρίσης, δεν εμφάνισε το συμφωνητικό αυτό, παρά 24ωρα αργότερα. Και στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής στις 15 Σεπτεμβρίου, κατά την οποία έλαβε το εκ των υστέρων «πράσινο φως» για το συμφωνητικό, απουσίαζαν κατά τη συζήτηση του εκτός ημερήσιας διάταξης θέματος, οι σύμβουλοι της αντιπολίτευσης.

Το συμφωνητικό υπεγράφη μεταξύ των δύο μερών στη Θεσσαλονίκη στις 13 Σεπτεμβρίου 2017 και πήρε αριθμό πρωτοκόλλου 36091 την επόμενη ημέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2017.

Δείτε ολόκληρο το συμφωνητικό εδώ.

Το ημερήσιο κόστος για τη διατήρηση του πλωτού φράγματος έκτασης 3.000 μέτρων ανέρχεται σε 29.760 ευρώ την ημέρα.

Ωστόσο, σύμφωνα με όσα είπε ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος στην έκτακτη δημόσια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, χρησιμοποιήθηκαν «άλλα μέσα για την πρώτη ημέρα», ενώ υπάρχουν «ορισμένα μέσα που χρησιμοποιούμε με την ώρα». Είπε ακόμη ότι η εταιρεία έχει προβεί με δικά της μηχανήματα σε απορρύπανση και ότι τοποθετήθηκε φωτισμός ναυτιλίας πάνω στο φράγμα. Αυτές οι επιπλέον υπηρεσίες δεν έχουν αποτυπωθεί στο συγκεκριμένο συμφωνητικό που αφορά αποκλειστικά την τοποθέτηση του φράγματος.

Ενδιαφέρον επίσης έχει ο όρος του συμφωνητικού σύμφωνα με τον οποίο «η καταβολή του συνολικού τιμήματος όπως αυτό θα προκύψει καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος του παρόντος συμφωνητικού, θα γίνει εντός 90 ημερών από τη λήξη του παρόντος».

Με δεδομένο ότι το κόστος μόνο του φράγματος σήμερα (25 Σεπτεμβρίου 2017) έχει διαμορφωθεί στις 360.000 ευρώ ενώ δεν φαίνεται ακόμη στον ορίζοντα η ημέρα απομάκρυνσής του, είναι πλέον πολύ πιθανό αυτή η ιστορία να τινάξει κυριολεκτικά το δημοτικό ταμείο στον αέρα.

Κατά τη δημοτική αρχή, το κόστος απορρύπανσης θα διεκδικηθεί από τα ασφαλιστικά κεφάλαια που καλύπτουν το συγκεκριμένο ατύχημα. Ανεξάρτητα από το αν τελικά θα καλυφθεί όλο ή μέρος του ποσού, οπωσδήποτε η αποζημίωση θα έρθει στα ταμεία του Δήμου πολύ αργότερα και ενώ ένα τεράστιο αυτό ποσό θα έχει εκταμιευτεί…

Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος τόνισε ότι «θα διαπραγματευτούμε ορισμένα κόστη με την εταιρεία», ενώ διευκρίνισε ότι «δεν μας ενδιαφέρει τόσο το πόσο θα πληρώνει ο Δήμος την ημέρα, όσο το να κρατήσουμε αυτή την προστασία για μεγαλύτερο διάστημα».

Ας ελπίσουμε ότι το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» δεν θα αποτελέσει και το οικονομικό ναυάγιο του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης.