Connect with us

Hi, what are you looking for?

Τοπικα Νεα

Ο Βασίλης Αποστολίδης έγραψε ιστορία στη Formula 4

Πρωτιά για τον 16χρονο οδηγό από τη Βούλα σε παγκόσμιους αγώνες στην Ινδία

Στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο 16χρονος Βασίλης Αποστολίδης από τη Βούλα, πετυχαίνοντας κάτι που κανένας Έλληνας οδηγός δεν είχε καταφέρει ποτέ: Νίκη στον πρώτο του διεθνή αγώνα στη Formula 4. Το επίτευγμα σημειώθηκε στις 16 Αυγούστου στην Ινδία, στο πλαίσιο του Indian Racing Festival 2025, μιας από τις επίσημες διοργανώσεις της FIA.

Με αυτό το αποτέλεσμα, ο Αποστολίδης έγινε επίσης ο τέταρτος οδηγός στην ιστορία της FIA Formula 4 παγκοσμίως που καταφέρνει να πάρει την pole position στα χρονομετρημένα και να κερδίσει τον πρώτο του αγώνα, χωρίς καμία προηγούμενη συμμετοχή σε μονοθέσια. Για αναφορά, ο Lando Norris, που σήμερα είναι αστέρας της Formula 1, στον πρώτο του αγώνα σε FIA F4 δεν κατέκτησε pole position, αλλά κατάφερε να κερδίσει τον αγώνα.

Οι μόνοι οδηγοί που είχαν πετύχει το διπλό κατόρθωμα pole + win στο ντεμπούτο τους πριν από τον Αποστολίδη είναι:

  • ο Richard Verschoor — SMP F4 NEZ, Σότσι, 30 Απριλίου 2016,
  • ο Gabriele Minì — Italian F4, Μιζάνο, 1 Αυγούστου 2020,
  • ⁠ο Evan Giltaire — French F4, Νογκάρο, 9 Απριλίου 2023.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο ο Richard Verschoor όσο και ο Gabriele Minì αγωνίζονται σήμερα στη Formula 2, ένα βήμα πριν από τη Formula 1 — γεγονός που υπογραμμίζει ακόμη περισσότερο τη σημασία του κατορθώματος του Αποστολίδη.

Το κατόρθωμα αυτό τον εντάσσει σε ένα πραγματικά κλειστό club κορυφαίων ταλέντων, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι από το 2014 μέχρι σήμερα έχουν αγωνιστεί περισσότεροι από 2.400 οδηγοί στη FIA F4. Και ενώ οι συνομήλικοί του ήταν στις διακοπές και στις παραλίες, εκείνος έμενε πίσω. Αφιέρωσε όλο το καλοκαίρι στην προπόνηση, σωματική και νοητική, προπονώντας το σώμα και το μυαλό του ακόμη και σε συνθήκες καύσωνα με 42 βαθμούς, για να είναι έτοιμος για την πρόκληση της Formula 4. Μια θυσία που για έναν 16χρονο φαντάζει τεράστια, αλλά είναι αυτή που τον ξεχωρίζει και δείχνει πόσο συνειδητά κυνηγά το όνειρο.

Η πορεία του στο τριήμερο ήταν εντυπωσιακή: ⁠Στα επίσημα ελεύθερα δοκιμαστικά (σε ημι-στεγνή πίστα) ήταν πρώτος, με διαφορά 4 δέκατων από τον δεύτερο και σχεδόν 1 δευτερόλεπτο από τον τρίτο. ⁠Στα χρονομετρημένα, σε στεγνή πίστα, κατέκτησε την pole position, όντας 2 δέκατα ταχύτερος από τον δεύτερο και 4 δέκατα από τον τρίτο.

⁠Στον μεγάλο τελικό, όπου η πίστα ξεκίνησε με βροχή και προς το τέλος σταμάτησε και άρχισε να στεγνώνει, μπήκε με semislick ελαστικά, προσαρμόστηκε ιδανικά στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες και τερμάτισε πρώτος με διαφορά 5,5 δευτερολέπτων από τον δεύτερο.

Στον δεύτερο αγώνα (reverse grid, που μετράει μισή βαθμολογία, με τον πρώτο να ξεκινά 6ος, τον δεύτερο 5ος κ.ο.κ.) είχε επαφή με άλλον οδηγό — ο οποίος τιμωρήθηκε με ποινή πέντε θέσεων για τον επόμενο αγώνα. Παρά το ατύχημα, ο Αποστολίδης ανέκαμψε και τερμάτισε 3ος, σημειώνοντας μάλιστα το best lap του αγώνα, 7 δέκατα ταχύτερο από τις δύο προπορευόμενες φόρμουλες.

«Ήταν αρκετά δύσκολος αγώνας γιατί είχε απαιτητικές καιρικές συνθήκες με ψιλή βροχή», περιγράφει ο ίδιος. «Στον καθοριστικό αγώνα ξεκίνησα πρώτος και κράτησα την πρωτιά μέχρι το τέλος. Στο τέλος στέγνωνε η πίστα και ήταν πολύ περίεργη συνθήκη, έπρεπε να προσαρμοστώ». Η στιγμή που ακούστηκε ο ελληνικός εθνικός ύμνος στο βάθρο ήταν για τον ίδιο μοναδική: «Τόσα χιλιόμετρα μακριά από την πατρίδα, ο ήχος του εθνικού ύμνου και η γαλανόλευκη ήταν κάτι ανεπανάληπτο».

Η παρουσία του Αποστολίδη ήταν κυριαρχική σε όλο το τριήμερο: πρώτος στα επίσημα ελεύθερα, πρώτος στα χρονομετρημένα, πρώτος στον αγώνα. «Η επιτυχία δεν ήρθε τυχαία», υπογραμμίζει η ομάδα του. «Ο Βασίλης είναι ό,τι καλύτερο έχει βγάλει ποτέ η Ελλάδα σε οδηγό που κοιτάζει προς το εξωτερικό», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Η μέχρι τώρα πορεία του το αποδεικνύει: το 2023 κατέκτησε το FIA Karting Academy Trophy τερματίζοντας πρώτος στον τελικό της Δανίας, ενώ το 2024 αναδείχθηκε 2ος στο WSK Open Series. Με τη νίκη στην Ινδία, έχει ήδη κερδίσει την προσοχή διεθνών μέσων και βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος.

Ο δρόμος προς την επιτυχία είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς. «Κάνει τη δουλειά ενός πρωταθλητή για να είναι πρωταθλητής», δηλώνει ο μηχανικός της ομάδας, Γιάννης Φρέλιχ, για την καθημερινή του προετοιμασία. Ο γυμναστής του, Δημήτρης Τζούρας, προσθέτει: «Η προπόνηση δεν είναι μόνο σωματική, αλλά και νοητική. Ο οδηγός πρέπει να έχει καθαρό μυαλό, σωστά αντανακλαστικά και λήψη αποφάσεων υπό πίεση». Οι προπονήσεις του διαρκούν 6-8 ώρες ημερησίως, χωρίς καν να περιλαμβάνεται ο χρόνος οδήγησης.

Με την αμέριστη στήριξη της οικογένειας και το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, ο 16χρονος οδηγός από τη Βούλα κάνει ήδη μεγάλα βήματα προς το όνειρο κάθε νέου στο motorsport: τη Formula 1.

Advertisement