Περιφέρεια Αττικής: Οριστικά άκυρη η αγορά του κτηρίου των 20 εκατ.

Περιφέρεια Αττικής: Οριστικά άκυρη η αγορά του κτηρίου των 20 εκατ.

Επίλογο σε μια ανεξήγητη εμμονή της διοίκησης Δούρου έθεσε με απόφασή της στις 30 Απριλίου η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Αττικής.

Το πανάκριβο και ακατάλληλο από πολλές απόψεις κτήριο Συγγελίδη (όπως έμεινε γνωστό) στο Περιστέρι όπου η προηγούμενη περιφερειάρχης είχε επιλέξει να στεγάσει τις κεντρικές υπηρεσίες της Περιφέρειας δεν πρόκειται να αγοραστεί με κρατικό χρήμα. Αυτό αποφάσισε κατά πλειοψηφία η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας στις 30 Απριλίου, μετά από σχετική εισήγηση της διοίκησης Πατούλη που είχε εξαρχής τοποθετηθεί αρνητικά στην αγορά αυτή.

tspg

Η συγκεκριμένη όμως συνεδρίαση αποκάλυψε ένα εξαιρετικά σημαντικό νέο στοιχείο που γεννά πολλά ερωτήματα σχετικά με την αρχική απόφαση της περιφερειακής αρχής Δούρου.

Τελικά, αποδείχθηκε ότι η αντικειμενική αξία του ακινήτου που η Περιφέρεια προτίθετο να αγοράσει έναντι 19,8 εκατομμυρίων, δεν ήταν 14,6 εκατομμύρια, όπως προσπάθησε η περιφερειακή αρχή Δούρου επισταμένα να τεκμηριώσει, αλλά πολύ πιο χαμηλά και συγκεκριμένα μόλις 11,2 εκατομμύρια ευρώ!

Η απόκλιση μεταξύ αντικειμενικής και αγοραίας αξίας του εν λόγω ακινήτου ήταν βασικά και ο λόγος για τον οποίο η αγοραπωλησία μπλόκαρε στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Μετά από τεκμηριωμένες – όπως υποστήριζε – εισηγήσεις ενός ορκωτού εκτιμητή που προσκόμισε ο τότε αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών Χρίστος Καραμάνος, το Ελεγκτικό Συνέδριο δέχτηκε ότι η απόκλιση 35% μεταξύ αγοραίας και αντικειμενικής (δηλαδή 5,2 εκατομμύρια ευρώ) ήταν ανεκτή.

Ωστόσο μεσολάβησε μια εξέλιξη που ανέτρεψε τα αριθμητικά αυτά δεδομένα. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην εισήγηση του σημερινού αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών, Νίκου Πέππα, προς την Οικονομική Επιτροπή, “η εταιρεία, κάνοντας χρήση του δικαιώματος πρόωρης εξαγοράς του ακινήτου με βάση τη σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης που είχε υπογράψει με την Εθνική Λίζινγκ, προέβη σε εξαγορά του ακινήτου, με το υπ. αριθμ. 1.795/2019 συμβόλαιο αγοραπωλησίας, στο οποίο η αντικειμενική αξία, όπως αυτή έχει προσδιοριστεί επίσημα από την αρμόδια ΔΟΥ, ανέρχεται στο ποσό των 11,2 εκατ. ευρώ”.

Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι η απόκλιση αντικειμενικής και αγοραίας αξίας του ακινήτου εκτινάσσεται στο 75% (ή στα 8,6 εκατομμύρια ευρώ) και φυσικά η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου καθίσταται ανεπίκαιρη και βασισμένη σε λάθος στοιχεία.

Άλλοι είναι αρμόδιοι να θέσουν ερωτήματα αν η Περιφέρεια Αττικής και το Ελεγκτικό Συνέδριο πλανήθηκαν σκόπιμα σε αυτή την υπόθεση. Γεγονός παραμένει ότι αν η αγορά αυτή τελικώς ολοκληρωνόταν, το δημόσιο ταμείο θα είχε ζημιωθεί από μια κακή συμφωνία.

Η τελευταία απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής επικαλείται τους όρους του διαγωνισμού ότι πρώτον, “μπορεί να προβεί σε ματαίωση του διαγωνισμού σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας” και δεύτερον ότι “σε περίπτωση μη κατακύρωσης ή επανάληψης ή ματαίωσης της δημοπρασίας δεν υποχρεούται σε καμία αποζημίωση” και για τους λόγους αυτούς ακύρωσε τον διαγωνισμό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σύμβουλοι της παράταξης Δούρου στην Οικονομική Επιτροπή (μεταξύ των οποίων και ο πρώην αντιπεριφερειάρχης Χρίστος Καραμάνος) τάχθηκαν κατά της εισήγησης Πέππα.

Στην αποκάλυψη πλευρών της υπόθεσης εξαρχής είχε πρωταγωνιστικό ρόλο το τότε και σήμερα μέλος της Οικονομικής Περιφέρειας Αττικής με την παράταξη Σγουρού, Άννα Μεθυμάκη, η οποία με δήλωσή της τόνισε μεταξύ άλλων ότι “χαίρομαι που δικαιώνομαι σ’ ένα θέμα, που έπρεπε να είχε αντιμετωπιστεί από την αρχή με μεγαλύτερο αίσθημα ευθύνης και σεβασμό στους πολίτες της Περιφέρειας και στην κοινή λογική. Δεν θα σταματήσω ν’ αγωνίζομαι για το συμφέρον των πολιτών της Περιφέρειάς μου”, καταλήγει η ανακοίνωση.

Αγώνα ενάντια στην επιλογή αυτή της διοίκησης Δούρου είχε δώσει και ο Σύλλογος Υπαλλήλων της Περιφέρειας Αττικής. Με ανακοίνωσή του στις 7 Μαΐου δήλωσε: “Αξίζει να θυμηθούμε την τεράστια προσπάθεια που κάναμε και τους αγώνες που δώσαμε, για 3 και πλέον χρόνια, με διάφορες μορφές (απεργιακές, παραστάσεις διαμαρτυρίας, ποικίλες παρεμβάσεις, υπομνήματα, συνεντεύξεις τύπου κ.λπ.), προκειμένου να αναδείξουμε την ακαταλληλότητα της επιλογής τόσο για τους εργαζόμενους, όσο και για τους πολίτες, που συναλλάσσονται με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής (κεντρικές & Κεντρικού Τομέα), την απαξίωση των δημόσιων κτηρίων, που ρημάζουν και την σπατάλη δημόσιου χρήματος”.

Φυσικά, άγνωστο παραμένει μέχρι στιγμής αν η εταιρεία που κέρδισε τον διαγωνισμό το 2017 και έμεινε για τρία χρόνια στην αναμονή των αποφάσεων της Περιφέρειας και της δικαιοσύνης θα κινηθεί τώρα δικαστικά εναντίον της Περιφέρειας…