Διαβούλευση: Υπέρ της πεζογέφυρας στη Βούλα η τοπική κοινωνία

Διαβούλευση: Υπέρ της πεζογέφυρας στη Βούλα η τοπική κοινωνία

Θετικό πρόσημο – αν και δεν προβλέπεται ψηφοφορία – ήταν το αποτέλεσμα της δημόσιας συνεδρίασης της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, που το βράδυ της Τρίτης 10 Δεκεμβρίου συζήτησε για τη μελέτη της πεζογέφυρας στη Βούλα.

Κατά την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση ο μελετητής του έργου Γιώργος Σεκαράς (της Cosmos Μελετητική) παρουσίασε τις αισθητικές και τεχνικές λεπτομέρειες του έργου, απαντώντας σε όλες τις ερωτήσεις από φορείς και πολίτες.

Όπως είπε, ο σχεδιασμός τήρησε όλες τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας για μια άκαμπτη και ελαφριά κατασκευή με κεντρικό στόχο την άνεση του χρήστη. Ακόμη, ο αρχιτέκτονας τόνισε ότι οδηγία της δημοτικής αρχής ήταν να υπάρχει πρόσβαση των ατόμων με αναπηρίες χωρίς ασανσέρ, ενώ ελήφθη υπόψη και ο παρακείμενος αρχαιολογικός χώρος.

Ο μελετητής Γιώργος Σεκαράς

Ο μελετητής σημείωσε με έμφαση ότι το σχέδιό του δεν έχει καμία σχέση με τις τσιμεντένιες πεζογέφυρες που κατασκευάζονται στο Καλαμάκι, περιγράφοντας μια κατασκευή από μέταλλο επενδυμένο με ξύλο και γυαλί που θα φέρνει στο νου ιστιοφόρο. Κατά τον Γιώργο Σεκαρά αν υλοποιηθεί η ιδέα αυτή, “θα είναι το ομορφότερο δημόσιο έργο στην Αττική”.

Ο Δήμαρχος Γρηγόρης Κωνσταντέλλος στην εισήγησή του τόνισε ότι “η διαδικασία διαβούλευσης αν και δεν είναι υποχρεωτική για μας, μας βοηθά να λάβουμε υπόψη τις παρατηρήσεις των πολιτών και να τροποποιήσουμε πλευρές του έργου, όπως κάναμε και για την πλατεία της Βουλιαγμένης”. Ως προς το συγκεκριμένο έργο, υπογράμμισε ότι η δημοτική αρχή κατέληξε στην αναγκαιότητα της συγκεκριμένης παρέμβασης με γνώμονα την οδική ασφάλεια, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, 71 άτομα έχουν χάσει τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα στο συγκεκριμένο κομμάτι της παραλιακής λεωφόρου (κοντά στο Notos) τα τελευταία 25 χρόνια. “Έστω και έναν άνθρωπο να σώσει η γέφυρα αυτή, θεωρώ ότι θα έχει εκπληρώσει τον στόχο της”, είπε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, ο Δήμαρχος ξεκαθάρισε ότι στην επιλογή της μείζονος αυτής παρέμβασης κατέληξε “διά της εις άτοπον απαγωγής” και συγκεκριμένα αφού οι ευκολότερες παρεμβάσεις απορρίφθηκαν, μετά από επισταμένη εξέταση:

Η τοποθέτηση πεζοφάναρων (υπάρχουν ήδη 4) έδειξε ότι δεν επαρκεί, η δημιουργία υπόγειας πεζοδιάβασης έχει αποδειχτεί στην Αττική αλλά και στον Δήμο (υπάρχουν 2) ότι δεν προτιμάται από πεζούς και ότι εγκυμονεί κινδύνους ασφάλειας, ενώ η υπογειοποίηση της παραλιακής λεωφόρου είναι εξωπραγματικού κόστους (η προμελέτη που έκανε το επιτελείο του Δημάρχου έδειξε ότι για 75 μέτρα απαιτούνται 23,5 εκατ. €).

Απαντώντας τέλος στις ενστάσεις περί κόστους, που αγγίζει τα 3 εκατ. €, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος τόνισε ότι οι αισθητικές επιλογές για τα υλικά της γέφυρας ακρυβαίνουν το έργο υπογραμμίζοντας ότι η χρηματοδότηση επιδιώκεται να προέλθει από τον κρατικό προϋπολογισμό και με ευρωπαϊκούς πόρους που προορίζονται ακριβώς για ανάλογες οδικές παρεμβάσεις.

Αρκετοί πολίτες παρακολούθησαν τη διαδικασία, ορισμένοι εκ των οποίων ζήτησαν και έλαβαν το λόγο

Με επιστολή της που ανέγνωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαβούλευσης Νίκος Ψαλλίδας, η Ένωση Πολιτών Βούλας τόνισε ότι συμφωνεί “σε γενικές γραμμές με την αισθητική” της πεζογέφυρας, ότι “δένει με το περιβάλλον” και ότι θα γίνει “ένα από τα σπουδαιότερα τοπόσημα” της περιοχής. Ζήτησε ωστόσο να “τοποθετηθεί άμεσα και πριν την πεζογέφυρα το πεζοφάναρο” που έχει ήδη δρομολογηθεί.

Επίσης με επιστολή τοποθετήθηκε η Ένωση Κρητών Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, όπου σημείωσε ότι η παρέμβαση αυτή θα είναι “προς όφελος των δημοτών και των επισκεπτών”, όμως κατά τη γνώμη του συλλόγου καλύτερη θα ήταν μια υπόγεια διάβαση για πεζούς όπου θα εγκαθίστατο ένα “μίνι ενυδρείο”.

Ο δημότης μέλος της επιτροπής Γιάννης Πλουμίδης τόνισε ότι “αν γίνει αυτή η παρέμβαση πρέπει να αφορά όλα τα άτομα” και επέστησε την προσοχή της δημοτικής αρχής για τις φθορές από τα γκράφιτι.

Υπέρ του έργου τοποθετήθηκε και ο δημότης μέλος της Επιτροπής, Γιάννης Ασλανίδης, τονίζοντας την αρτιότητα της μελέτης και την καλή αισθητική εικόνα της γέφυρας.

Από τον Οικοδομικό Συνεταιρισμό Στεγάσεως Δημοτών Βουλιαγμένης, η Έλενα Μανιάτη Κρομυδά είπε ότι “είμαστε μαζί σας, θέλουμε να γίνει αυτό το έργο”, θέτοντας ωστόσο το ζήτημα του κόστους συντήρησης του έργου.

Η Αρετή Ντουρλιού εκ μέρους του Συλλόγου του Δήμου Αρχέδημος, χαρακτήρισε το έργο “πρωτοποριακό”, τόνισε ότι “θα είναι θετικό να υλοποιηθεί για την περιοχή μας”, θέτοντας ερωτήματα για την απόσταση που χρειάζεται να διανύσει κανείς μέσω της γέφυρας. Ο μελετητής απάντησε ότι θα κατασκευαστούν και σκάλες ώστε όσοι δεν έχουν δυσκολία βάδισης να αποφεύγουν τη ράμπα.

Από τον Όμιλο Φίλων Βουνού και Θάλασσας, η Βαρβάρα Βιτάλη είπε λακωνικά ότι “είναι ωραίο το έργο, καλό θα ήταν να γίνουν πεζογέφυρες σε όλο το παραλιακό μέτωπο, όμως το απορρίπτω επειδή έχει υψηλό κόστος”.

Ο αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και μέλος της παράταξης Κύμα Ενωμένων Πολιτών Νατάλης Πέτροβιτς συνεχάρη τον μελετητή για τη δουλειά του και τόνισε: “Είναι σωστή γέφυρα, αλλά λάθος η θέση. Καλύτερα θα ήταν στο ύψος του Ασκληπιείου και θα έπρεπε να υπάρχει ανελκυστήρας”.

Ο συγκοινωνιολόγος Νίκος Βόσκογλου είπε ότι από το 2010 μελετά την τοποθέτηση πεζογεφυρών στη χώρα κατόπιν ανάθεσης από το Υπουργείο Υποδομών και ότι ο Δήμος πρέπει να πιέσει πολιτικά για την έγκρισή της. Χαρακτήρισε δε τη συγκεκριμένη γέφυρα “πολύ όμορφη αρχιτεκτονικά”.

Η δημότης Άννα Σκουλούδη είπε ότι “είναι ωραίο σαν έργο όμως θα αλλοιώσει την αισθητική εικόνα της πόλης μας, γιατί το μάτι θα σταματήσει να βλέπει πράσινο”. Ως προς τα άτομα με αναπηρίες, είπε ότι “στην πόλη μας όλοι μετακινούνται με ΙΧ και δεν χρειάζονται κάτι τέτοιο”.

Ο Στέλιος Γκίκας

Ο Στέλιος Γκίκας εκ μέρους του Εξωραϊστικού Συλλόγου Πολιτεία Βούλας, του φορέα δηλαδή της συνοικίας στην οποία θα γίνει η παρέμβαση, είπε ότι συνεργάστηκε από την αρχή για το σχεδιασμό του έργου με τη διοίκηση και ότι η πεζογέφυρα “είναι προς τη σωστή κατεύθυνση”, αφού “η ασφάλεια του δημότη και του επισκέπτη είναι πάνω από όλα”. Ωστόσο, προχώρησε σε επιμέρους κατασκευαστικές παρατηρήσεις, ζητώντας κάτι “πιο απλό και λιγότερο κοστοβόρο”, ενώ κατέληξε ότι “θα έπρεπε να υπάρξει σχεδιασμός για άλλες δύο πεζογέφυρες επί της παραλιακής στη Βούλα”.

Η Ειρήνη Φερέτη

Τέλος, η δημότης Ειρήνη Φερέτη, εξέφρασε αρνητική άποψη τονίζοντας ότι “όσο ωραίο και αν είναι δεν μπορεί να συγκριθεί με τη φύση”, ζητώντας από τη δημοτική αρχή πρώτα να λάβει μέτρα για την οδική ασφάλεια. “Δεν θα την χρησιμοποιούν πολλοί και με την παρουσία της θα κατακλυστεί η Βούλα από επισκέπτες” τόνισε μεταξύ άλλων.

Ως τελικές παρατηρήσεις, ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος πρόσθεσε ότι ο ανελκυστήρας – αν κριθεί απαραίτητος – μπορεί να τοποθετηθεί στο μέλλον, ότι το έργο διευκολύνει σημαντικά τη βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη και ότι η επιλογή της δημιουργίας πεζογέφυρας είναι απολύτως συνειδητή “και ας μην συγκαταλέγεται στα πιο δημοφιλή έργα”.

Κλείνοντας μια άψογη και παραγωγική διαδικασία διαλόγου, ο πρόεδρος της Επιτροπής Νίκος Ψαλλίδας ευχαρίστησε τους παριστάμενους “για το κόσμιο και υψηλό επίπεδο της συζήτησης”, που όπως είπε ήταν “αντάξιο των πολιτών του Δήμου μας”.

Στην αρχή της παρουσίασης προβλήθηκαν και τα “πρώιμα φωτορεαλιστικά” της πεζογέφυρας, όπως θα φαίνεται την ημέρα, τη νύχτα αλλά και από διάφορες πλευρές: