Το 2017 αναμένεται να δοθεί σε λειτουργία η επέκταση του μετρό προς Πειραιά, που θα συνδέσει απευθείας το πρώτο λιμάνι της χώρας με το «Ελ. Βενιζέλος» και θα εξυπηρετεί 130.000 επιβάτες την ημέρα. Εχει ήδη ολοκληρωθεί το 30% του έργου και χθες ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» έφτασε στον σταθμό του Κορυδαλλού, έχοντας κατασκευάσει 2,11 χλμ. σήραγγας, σε σύνολο 7,6 χλμ. Στα εργοτάξια που έχουν στηθεί στους έξι νέους σταθμούς εργάζονται πάνω από 800 άτομα.
Ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης, που επισκέφθηκε το έργο, ανακοίνωσε ότι μέσα στον επόμενο μήνα θα δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής του μετρό, από το άλσος Βεΐκου έως την περιοχή Γουδή, με προϋπολογισμό 1,25 δισ. ευρώ. Εως τώρα πάντως δεν έχει οριστικοποιηθεί το δάνειο που έχει ζητήσει η Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη χρηματοδότηση του έργου.
Η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2017.
Περισσότεροι από 800 εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων εργάζονται στους υπό κατασκευή σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», όπου τα εργοτάξια είναι σε πλήρη ανάπτυξη και αναμένεται μέχρι το πέρας κατασκευής του έργου να απασχοληθούν συνολικά περί τους 2000 εργαζομένοι.
«Το έργο είναι μοναδικό, τεχνικά άψογο, με ελληνική τεχνογνωσία ελληνικών εταιριών. Θέλω να δώσω συγχαρητήρια στους εργαζόμενους, τους τεχνικούς, τους κατασκευαστές και τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν. Είναι το αποτέλεσμα της συντονισμένης προσπάθειας που γίνεται, προκειμένου να αποκτήσουμε σύγχρονες υποδομές, οι οποίες θα είναι χρήσιμες για τους ανθρώπους», υπογράμμισε ο Υπουργός και κατέληξε:
«Ξεκινάμε σήμερα από τον Κορυδαλλό, για να πάμε στην επόμενη στάση, την «Νίκαια», όπου αναμένουμε το μετροπόντικα σε λίγους μήνες, για να φθάσουμε στο τέλος ως το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά».
Ο μετροπόντικας ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 4 Σεπτεμβρίου 2013 από το Φρέαρ Εκκίνησης στην Αγία Βαρβάρα, στις 16 Ιουνίου 2014 έφθασε στον σταθμό Αγ. Βαρβάρα και σήμερα στο σταθμό «Κορυδαλλός» εντός χρονοδιαγράμματος. Η πορεία του θα συνεχιστεί προς τον Σταθμό «Νίκαια», στον οποίο αναμένεται να φτάσει το Μάιο 2015. Σημειώνεται, ότι θα κατασκευασθούν συνολικά 6,5 χλμ. σήραγγας της επέκτασης με το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με συμβατικές μεθόδους, μέσω υπόγειας εκσκαφής.
