Connect with us

Hi, what are you looking for?

Βουλα

Όχι πια “λεωφόρος”: Η Βασ. Παύλου γίνεται πραγματική πλατεία Βούλας

Εξαφανίζεται η άσφαλτος και αντικαθίσταται με κυβόλιθο, μεγαλώνουν τα πεζοδρόμια, φυτεύονται οι κοινόχρηστοι χώροι, οργανώνεται η στάθμευση, δημιουργείται ποδηλατόδρομος: Ο ορισμός της ήπιας κυκλοφορίας

Μια από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις του μεγάλου πακέτου έργων που ο Δήμος προωθεί προς άμεση υλοποίηση μέσω του προγράμματος “Αντ. Τρίτσης” είναι η ανάπλαση της Βασ. Παύλου, του κεντρικότερου δρόμου της Βούλας σε μια μεγάλη ζώνη ήπιας κυκλοφορίας.

Το βασικό σχεδιασμό του έργου παρουσίασε ο Δήμαρχος Γρηγόρης Κωνσταντέλλος την Τρίτη 11 Μαΐου μιλώντας στη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης. Η διαμόρφωση θα ξεκινήσει από την ελιά στη διασταύρωση με την οδό Ιπποκράτους και το Ασκληπιείο και θα τελειώσει στη διασταύρωση με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Ο δρόμος που αποκλήθηκε “λεωφόρος” πριν τη χάραξη της λεωφόρου Βουλιαγμένης μεταβλήθηκε ιστορικά στο πιο πολυσύχναστο εμπορικό σημείο της Βούλας και πλέον του ενιαίου Δήμου των 3Β, εξ ου και το όνομα “πλατεία Βούλας” που καθιερώθηκε, ένας ευφημισμός μάλλον για τα πλατιά πεζοδρόμια στο κομμάτι από Αγίου Ιωάννου μέχρι Διγενή. Πλέον θα αποκτήσει για πρώτη φορά το χαρακτήρα μιας πραγματικής πλατείας, ως μέρος για ποδήλατο, περίπατο, υπαίθριες ασκήσεις, όπου τα οχήματα κινούνται με χαμηλή ταχύτητα και δεν σταθμεύουν άναρχα.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του έργου είναι τα ακόλουθα:

  • Η ανάπλαση σε οδό ήπιας κυκλοφορίας καταλαμβάνει επιφάνεια 6,5 στρεμμάτων
  • Οι θέσεις στάθμευσης αυξάνονται κατά 62 με τη δημιουργία ενός δίδυμου πάρκινγκ στον Άγιο Ιωάννη
  • Τα πεζοδρόμια μεγαλώνουν και γίνονται προσπελάσιμα με ράμπες για άτομα με αναπηρίες
  • Κατασκευάζεται ποδηλατόδρομος μήκους 1.646 μέτρων
  • Εγκαθίσταται σύστημα στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών ΙΧ
  • Τοποθετούνται βυθιζόμενα συστήματα κάδων απορριμμάτων
  • Αναβαθμίζεται το δίκτυο οδοφωτισμού με υβριδικά φωτιστικά LED

Δείτε το απόσπασμα από την παρουσίαση του Γρηγόρη Κωνσταντέλλου:

Η αρχή της Βασιλέως Παύλου κοντά στο Ασκληπιείο αναμορφώνεται αξιοποιώντας τον μεγάλο κοινόχρηστο χώρο και χωρίς να καταργείται ο παράδρομος και οι θέσεις στάθμευσης των κατοίκων

Οι νέοι κοινόχρηστοι χώροι θα φυτευτούν εντατικά με ανεπτυγμένα δέντρα και θα εξοπλιστούν με παγκάκια, τραπέζια πινγκ πονγκ, βάσεις υπαίθριου σκακιού και όργανα γυμναστικής.

Το πάρκινγκ του Αγίου Ιωάννη διπλασιάζεται και καταργούνται εντελώς οι θέσεις στάθμευσης στο κομμάτι της καθαυτό πλατείας, από Αγίου Ιωάννου μέχρι Διγενή. Η προοπτική είναι η πλήρης πεζοδρόμηση του κεντρικού κομματιού κάποιες ώρες της ημέρας. Το ασφαλτικό υλικό θα αφαιρεθεί από παντού και η οδός θα διαστρωθεί με ανοιχτόχρωμο κυβόλιθο. Το κομμάτι της πλατείας θα πλακοστρωθεί.

Το κομμάτι από Αγίου Ιωάννου ως Διγενή χωρίς θέσεις στάθμευσης:

Το νέο δίδυμο πάρκινγκ αριστερά από το υφιστάμενο:

Στο κομμάτι από την οδό Διγενή ως την οδό Αυλώνος θα δημιουργηθεί στο μέσο της οδού ένα διάζωμα για στάθμευση οχημάτων υπό κλίση 45 μοιρών και χώρους αναστροφής.

Στο κομμάτι από οδό Αυλώνος μέχρι λεωφόρο Βουλιαγμένης η διάταξη του δρόμου και του χώρου στάθμευσης θα είναι η ακόλουθη (βασιζόμενη προφανώς στην απόδοση των κοινόχρηστων χώρων από τους ιδιοκτήτες που σήμερα τους οικειοποιούνται):

Ερωτώμενος για τα καταστήματα εστίασης, ο Δήμαρχος τόνισε ότι τα τραπεζοκαθίσματα θα μειωθούν κατά 20% στη λογική ότι “δεν μπορεί η πλατεία να είναι μια ατελείωτη πέργκολα”.

Advertisement
Advertisement

Newsletter

Η επικαιρότητα των 3Β κάθε Σάββατο στο email σας