Άποψη: "Προσλήψεις δασκάλων και καθηγητών, απογευματινή βάρδια μαθημάτων"

Άποψη: “Προσλήψεις δασκάλων και καθηγητών, απογευματινή βάρδια μαθημάτων”

0

Μια ορθολογική άποψη για το ασφαλές άνοιγμα των σχολικών μονάδων κατέθεσε με ανακοίνωσή του ο πολιτευτής ανατολικής Αττικής και πρώην δημοτικός σύμβουλος στα 3Β, Δημοσθένης Δόγκας.

Όπως τονίζει, “είναι επιτακτική ανάγκη η έναρξη της σχολικής χρονιάς και η φυσική παρουσία των παιδιών στο σχολικό χώρο” αλλά με προϋπόθεση την αραίωση των μαθητών ανά τάξη, που θα επιτευχθεί μέσω προσλήψεων εκπαιδευτικών και με την υιοθέτηση για φέτος του συστήματος πρωινής και απογευματινής βάρδιας.

tspg

Ολόκληρο το κείμενο του Δημοσθένη Δόγκα:


Μετά την αναστάτωση που προκλήθηκε από την ανακοίνωση της ημερομηνίας έναρξης της νέας σχολικής περιόδου με την υποχρεωτική χρήση μάσκας από όλους, θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να προσδιορίσουμε και να συμφωνήσουμε κάποια βασικά σημεία, των ανακοινωθέντων μέτρων, για το καλό των παιδιών μας αλλά και για να σταματήσουμε να διχαζόμαστε ως κοινωνία, όπως διαφαίνεται ότι συμβαίνει τον τελευταίο καιρό.

Αρχικά, τονίζω ότι όλοι πρέπει να είμαστε υπέρμαχοι του ανοίγματος των σχολείων και της φυσικής παρουσίας των παιδιών στους σχολικούς χώρους, όχι τόσο για λόγους κάλυψης της διδακτέας ύλης αλλά λόγω της ανάγκης για ομαλή κοινωνικοποίησή των παιδιών – μαθητών, πρωτίστως των μικρότερων ηλικιών.

Αν και είναι δυνατό, να καλυφθεί μέρος της διδακτικής ύλης με την τηλεδιδασκαλία, οι σχολικοί και οι κοινωνικοί δεσμοί, οι οποίοι αναπτύσσονται και εξελίσσονται στα σχολεία, δεν είναι δυνατό να έχουν υποκατάστατα και οι συνέπειες στον ψυχισμό των παιδιών, σε περίπτωσή που δεν ανοίξουν τα σχολεία, είναι μια “αχαρτογραφητη” , ακόμα και για την επιστημονική κοινότητα, περιοχή.

Θεωρώντας ότι όλοι, έστω και για διαφορετικούς λόγους, συμφωνούμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη η έναρξη της σχολικής χρονιάς και η φυσική παρουσία των παιδιών στο σχολικό χώρο, τότε το ζήτημα που τίθεται είναι υπό ποιους όρους, προϋποθέσεις και συνθήκες είναι δυνατό να συμβεί αυτό.

Είτε με μάσκα είτε χωρίς, οι υπηρεσίες της χώρας αλλά και όλα τα επίπεδα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θα πρέπει να προετοιμάζονται για όποιο πιθανό ενδεχόμενο.

Με συνεχή test και θερμομετρήσεις των μαθητών, τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο από τα σχολεία, θα είναι δυνατό να υπάρξει μια πρώτη εκτίμηση της κατάστασης, μια συλλογή δεδομένων και έγκυρων στατιστικών συμπερασμάτων, μετά το πρώτο δεκαπενθήμερο λειτουργίας, ώστε να εκτιμηθεί σε ποιο βαθμό επηρεάστηκαν οι μαθητές και να καθοριστεί η τακτική των μέτρων προστασίας και η πολιτική αντιμετώπισης του ιού στα εκπαιδευτικά σημεία της χώρας και έτσι να αποφασιστεί και το εάν δα συνεχιστεί η ίδια πρακτική ή χρειάζεται αλλαγή “πλεύσης”;

Παρόλα αυτά, η σχολική χρονιά πρέπει να ξεκινήσει με την υποχρεωτική χρήση μάσκας σε μαθητές, δασκάλους και καθηγητές, με πολύ συγκεκριμένες οδηγίες και αυστηρή τήρηση των κανονισμών υγιεινής και των οδηγιών χρήσης των μασκών. Επίσης, σε αυτό το σημείο, τίθεται και ένα ακόμη μεγάλο ερώτημα περί της διαχείρισης των χρησιμοποιημένων μασκών που θα προκύπτουν από τα σχολειά και της όποιας περιβαλλοντικής επιβάρυνσης.

Η δική μου άποψη και ταυτοχρόνως πρόταση είναι το ότι αποτελεί επιτακτική ανάγκη η πρόσληψη δασκάλων και καθηγητών μέσω ΑΣΕΠ, έστω και με σύμβαση ορισμένου χρόνου, τουλάχιστον για αυτή τη δύσκολη σχολική χρονιά λόγω COVID-19, η οποία ξεκινά σύντομα, ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία πρωί και απόγευμα. Επίσης, να πραγματοποιηθούν προσλήψεις προσωπικού στον τομέα της Υγείας για θερμομετρήσεις αλλά και ειδικοτήτων απολύμανσης/καθαριότητας, ώστε να γίνει διαχειρίσιμη η ομαλή λειτουργία των σχολείων αλλά και να προστατευτεί η υγεία των παιδιών.

Τα παιδιά, σε περίπτωση που τα σχολεία δουλεύουν σε δύο βάρδιες, είναι δυνατόν να κάθονται ένα ανά θρανίο, ώστε να μην απαιτείται η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια των μαθημάτων αλλά μόνο κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, όπου τα παιδιά έρχονται πιο κοντά.

Ο τρόπος επιλογής και τοποθέτησης ανά πρωινού ή απογευματινού τμήματος θα πρέπει να πραγματοποιείται με κριτήριο του ποιές οικογένειες ή γονείς εργάζονται με απαιτούμενη τη φυσική παρουσία τους στους επαγγελματικούς χώρους και ποιοι με τηλεργασία.

Σε κάθε περίπτωση, η σχολική χρονιά, τόσο σε επίπεδό σχολείου όσο και σε οικογενειακό, πρέπει να ξεκινήσει με υπενθύμιση προς τα παιδιά των κανόνων κοινωνικής αποστασιοποίησης και ατομικής υγιεινής!

Οι δάσκαλοι και καθηγητές να φορούν πάντα μάσκα και να τους παρέχετε δωρεάν κάθε μέτρο προστασίας και προφύλαξης ώστε να υπηρετήσουν το λειτούργημά τους, χωρίς κρούσματα, καθότι είναι εξίσου σημαντικοί και εκτεθειμένοι, όσο και οι ήρωες γιατροί του ΕΣΥ και του ιδιωτικού τομέα υγείας.

Καλή σχολική χρονιά και καλή δύναμη σε γονείς και μαθητές, δασκάλους και καθηγητές!