Connect with us

Hi, what are you looking for?

Τοπικα Νεα

Ψέματα και αλήθειες για τη μαρίνα Βουλιαγμένης

Σαφείς απαντήσεις σε σαθρές καταγγελίες

Για μία ακόμα φορά ο λαϊκισμός και η δημαγωγία βρίσκεται, χωρίς όμως αποτέλεσμα, στο απόγειο της από τους ίδιους ανθρώπους που χρόνια τώρα προσπαθούν άνευ αποτελέσματος να μηδενίσουν τις προσπάθειες της δημοτικής αρχής να οδηγήσει την πόλη μας με ασφάλεια στα μονοπάτια του ήπιου εκσυγχρονισμού, χωρίς αλλοίωση της μοναδικής της φυσιογνωμίας.

Στην πραγματικότητα με την πλήρη παραπλάνηση όσων καταφέρνουν να τους παρακολουθήσουν, στοχεύουν στη δημιουργία ακροατηρίου που θα τους αναγορεύσει σε τοπικούς «ήρωες» που μάχονται το «κακό».

Ασφαλώς, η αλήθεια είναι μία και απολύτως προσβάσιμη εδώ και πολλούς μήνες στους μάντεις κακών ειδήσεων. Επιλέγουν να μη δουν τα γεγονότα, επιλέγουν να διαδίδουν ανακρίβειες, ως πολιτικό σχέδιο παρέμβασης στη δημοτική σκηνή που ελλείψει άλλης θετικής πρότασης θα τους καταστήσει γνωστούς στην τοπική κοινωνία.

Μια απλή αντιπαραβολή των καταγγελιών και της πραγματικότητας αρκεί για να αποδομήσει ένα σαθρό αντιπολιτευτικό αφήγημα.

Τι καταγγέλλουν

Η πραγματικότητα

Τα έργα εκσυγχρονισμού της μαρίνας είναι παράνομα.

Τα έργα είναι πλήρως νόμιμα, έχουν 19 θετικές γνωμοδοτήσεις φορέων και το σύνολο των απαιτούμενων από την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία αδειοδοτήσεων. Έχει εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα, μία Κοινή Υπουργική Απόφαση και μία Υπουργική Απόφαση μετά από πλήρη επεξεργασία από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Ο Δήμος δεν έπρεπε να γνωμοδοτήσει θετικά στο πλαίσιο της διαβούλευσης.

Ακόμα και να γνωμοδοτούσε αρνητικά, η αδειοδότηση και εν γένει το έργο θα προχωρούσε κανονικά όπως είχε μελετηθεί και προγραμματιστεί, αφού ο ρόλος του Δήμου ήταν απλά γνωμοδοτικός. Για να δώσει τη θετική γνώμη στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και στο master plan που ακολούθησε, ο Δήμος διασφάλισε α) τη δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ β) τη μείωση από το επιτρεπόμενο εκ του νόμου μέγεθος κατά 20% και κατά 52% στη δόμηση (από 10.000 τ.μ. στα 4.800 τ.μ.) γ) τη δημιουργία πράσινων στεγών δ) την αύξηση της φύτευσης από την υπάρχουσα κατά 25%.

Ο Δήμαρχος είπε ψέματα ότι δεν μεγαλώνει η μαρίνα, ενώ η μαρίνα μεγαλώνει κατά 180 μ.

Η τοποθέτηση του Δημάρχου κατ’ επανάληψη ήταν και είναι ότι η μαρίνα μεγαλώνει κατά 28 μέτρα από την πλώρη του σκάφους που πριμοδοτεί στο εξωτερικό ακρομόλιο της υφιστάμενης μαρίνας εδώ και δεκαετίες.

Η παλιά μαρίνα χρειαζόταν μόνο εκσυγχρονισμό και μικρή επέκταση

Σε κάθε περίπτωση θα ήταν αναγκαίο ένα μεγάλο λιμενικό έργο με ό,τι αυτό συνεπάγεται (π.χ. θολερότητα στο νερό).

Ο Δήμαρχος είπε ψέματα ότι δεν θα δημιουργηθεί ελικοδρόμιο.

Δεν δημιουργείται ελικοδρόμιο. Μεταφέρεται το σημερινό πεδίο αποπροσγειώσεων από τον υπήνεμο μώλο στον προσήνεμο. Η ζώνη αποπροσγείωσης δεν είναι ελικοδρόμιο αλλά και να ήταν, αυτό ήδη υφίσταται.

Θα κοπούν δέντρα και θα εξαφανιστεί η βλάστηση.

Η βλάστηση μεγάλης ανάπτυξης θα αυξηθεί από την υφιστάμενη κατά 25%.

Θα δημιουργηθεί υδατοδρόμιο.

Δεν υπάρχει δυνατότητα χωροθέτησης υδατοδρομίου είτε μέσα στην υδατολεκάνη είτε εντός του όρμου της Βουλιαγμένης, ούτε είναι στα ενδιαφέροντα των εκμεταλλευτών και γι’ αυτό δεν έχει συμπεριληφθεί στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Η σχετική αναφορά στο ακροτελεύτιο άρθρο του ΠΔ προέκυψε από οδηγία πρόβλεψης δημιουργίας υδατοδρομίων από τα Υπουργεία Τουρισμού και Ανάπτυξης και περιλαμβάνεται σε όλα τα ΠΔ τουριστικών εγκαταστάσεων είτε είναι δυνατό να χωροθετηθεί, είτε δεν είναι, όπως στην περίπτωση της Βουλιαγμένης.

Δεν έχουν πραγματοποιηθεί οι απαιτούμενες μελέτες για τις επιπτώσεις στο τοπικό περιβάλλον.

α) Οι μελέτες είναι πλήρεις σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Ο Δήμος ζήτησε και εκπονήθηκε (χωρίς να είναι υποχρεωτικό) ακτομηχανική μελέτη η οποία έδειξε αμελητέες μεταβολές της ακτογραμμής. β) Ο Δήμος απαίτησε τη συμμετοχή του ΕΛΚΕΘΕ, ενός κρατικού ανεξάρτητου φορέα, ως υπεύθυνου φορέα παρακολούθησης όλων των περιβαλλοντικών ζητημάτων κατά τη διάρκεια του έργου (κατάσταση υδάτων όρμου πέριξ των λιμενικών έργων και εγγύς, διαχείριση βυθοκορημάτων και περιβαλλοντικής κατάστασης βυθού του όρμου. γ) Ο Δήμος ζήτησε την επαύξηση από τα 220 περίπου μέτρα υδατοκουρτίνας που προέβλεπε η ΜΠΕ στο βορινό μέρος του έργου (προς ΝΟΒ) σε υδατοκουρτίνα άνω των 1.000 μέτρων (από την επιφάνεια έως τον βυθό) πέριξ του έργου για αποφυγή διάχυσης της θολερότητας (αιρούμενο χώμα εντός του νερού).

Δημιουργείται εμπορικό κέντρο στη μαρίνα.

Δεν δημιουργείται κανένα εμπορικό κέντρο. Δημιουργούνται 18 εμπορικά καταστήματα των 50 τμ. Έκαστο, με είδη που δεν πωλούνται στην περιοχή μας, είτε με είδη που υποστηρίζουν τη λειτουργία των ελλιμενισμένων σκαφών.

Στην μαρίνα θα μπαίνουν πλέον κρουαζιερόπλοια και υπερμεγέθη σκάφη.

Τα σκάφη που θα χρησιμοποιούν τη μαρίνα είναι περίπου τα μισά σε αριθμό από αυτά που σήμερα τη χρησιμοποιούν (από 104 σε 59). Τα 58 εξ αυτών έως 60 μέτρα όπως και σήμερα και 1 μεγαλύτερο των 60 μέτρων. Η νέα γεωμετρία της μαρίνας δεν επιτρέπει αυτό το 1 σκάφος να υπερβαίνει τα 80-85 μέτρα.

Υπάρχει μελέτη – γνωμοδότηση του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος που αναλύει τις καταστροφικές για το περιβάλλον και την περιοχή επιπτώσεις.

Η μελέτη των λίγων σελίδων που είδε το φως της δημοσιότητας και βάσει της οποίας δημιουργήθηκε η όλη συζήτηση, δεν είναι περιβαλλοντική μελέτη, δεν έχει κανένα επιστημονικό υπόβαθρο ή ανάλυση πραγματικών περιβαλλοντικών δεδομένων, ενώ και η προσπάθεια της νομικής ανάλυσης που επιχειρεί δεν εδράζεται σε νομοθεσία, αλλά σε εκτιμήσεις του δικηγόρου συντάκτη της. Όλα τα νομικά θέματα που εγείρει έχουν απαντηθεί πλήρως από τις 60 σελίδες επεξεργασίας και τη θετική γνώμη του ΣτΕ στα πλαίσια του Προεδρικού Διατάγματος, βάσει του οποίου διενεργείται το έργο. Η άποψη – γνωμοδότηση του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος είναι μία πολιτική θέση – άποψη του συντάκτη της εν είδει μανιφέστου εναντίον των επενδύσεων.

Το έργο δεν είναι περιβαλλοντικά θωρακισμένο και ο όρμος θα επιβαρυνθεί δυσανάλογα.

Οι πρόνοιες της μελέτης είναι υπεράρτιες στο πλαίσιο της περιβαλλοντολογικής πράσινης λειτουργίας της μαρίνας με όλες τις τεχνολογικές και μεθοδολογικές προβλέψεις της σύγχρονης τεχνολογίας και νομοθεσίας και παραπάνω. Σήμερα δεν υπάρχει καμία περιβαλλοντική πρόβλεψη, καθόσον η μαρίνα κατασκευάστηκε το 1962-1964 όταν δεν υπήρχαν τέτοιες προβλέψεις και λύσεις. Ο όρμος θα γίνει πολύ καθαρότερος από σήμερα.

Ο Δήμαρχος και η δημοτική αρχή απειλούν τους πολίτες που προσφεύγουν στο ΣτΕ.

Ο Δήμαρχος και η δημοτική αρχή δεν απειλούν κανέναν. Τοποθετείται δημοσίως για όλα τα θέματα και ενημερώνει δημοσίως ότι θα κάνει παρέμβαση εναντίον της αίτησης αναστολής εκτέλεσης που κατέθεσαν κάτοικοι και αιρετοί, ενώ δεν ασκεί κανένα ένδικο μέσο εναντίον του οποιουδήποτε, ποινικό ή αστικό, καθόσον το εργοτάξιο και το εν γένει έργο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και πιθανή διακοπή του θα δημιουργήσει ανεπανόρθωτη βλάβη στη λειτουργία της πόλης. Γεννάται φυσικά το ερώτημα γιατί οι πολίτες και οι 2 εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης υπέβαλαν την προσφυγή τους τόσους μήνες μετά την έναρξη των εργασιών και όχι πριν την έναρξή τους.

Στο θέμα άλλωστε των ένδικων μέσων που έχουν ασκήσει 6 κάτοικοι του Δήμου εναντίον του έργου, αναφέρθηκε εκτενώς ο Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 19 Ιανουαρίου, από όπου και το απόσπασμα της τοποθέτησής του:


Πηγή άρθρου: Εφημερίδα Δημοσιογράφος, φύλλο 39, Δεκέμβριος 2021

Advertisement
Advertisement

Newsletter

Η επικαιρότητα των 3Β κάθε Σάββατο στο email σας