Μοιραστείτε το
Η πιο ανήσυχη και δημιουργική ομάδα της πόλης, η θεατρική «Τριλογία», ανεβάζει και πάλι τον πήχη των προσδοκιών ετοιμάζοντας μια παράσταση που θα συζητηθεί. Η Ατζέντα, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Αγορά, είναι η πρωτότυπη θεατρική διασκευή μιας κινηματογραφικής ταινίας του 2017 που πέρασε μάλλον απαρατήρητη από το ελληνικό κοινό λόγω της θεατρικής της δομής. Ήταν Η Συνάντηση του Πάολο Τζενοβέζε, που έδωσε το κείμενο και τους χαρακτήρες στο μέλος της «Τριλογίας» Σόνια Αγκάτσι, η οποία μετέφρασε το κείμενο στα Ελληνικά, παραδίδοντας ένα πολύ ιδιαίτερο θεατρικό υλικό.
«Είναι μια κλειστή ταινία με μονοπλάνα από ένα μπαρ, που ίσως ξένισε το ελληνικό κινηματογραφικό κοινό, όμως έχει πάρα πολύ ενδιαφέρον», εξηγεί στον Δημοσιογράφο ο Δημήτρης Αγοράς για την επιλογή του έργου και αναλύει: «Θέμα της παράστασης είναι τι θέλεις να πετύχεις στη ζωή σου και μέχρι πού είσαι διατεθειμένος να φτάσεις γι’ αυτό. Πόσο μπορείς να ξεπεράσεις τα όριά σου για να πετύχεις τον στόχο. Και μετά τίθενται ερωτήματα: Είναι πραγματικά αυτό που θέλεις; Διότι στην πορεία και μέσα από τις διαδικασίες που αντιμετωπίζουν οι ήρωες, σύντομα συνειδητοποιούν ότι κάτι διαφορετικό ζητούν». Και κάτι επιπλέον: «Το έργο αναδεικνύει τη μάχη του καλού και του κακού μέσα μας. Ένας μυστήριος τύπος σε ένα μπαρ εκπληρώνει επιθυμίες, ζητώντας πολύ βαρύ αντίτιμο. Δεν ξέρουμε αν είναι θεός ή διάβολος».
Ο Χρίστος Παπαθεοδώρου που έχει έναν ρόλο κλειδί στην παράσταση συμπληρώνει: «Δοκιμάζονται μια σειρά από ηθικές και κοινωνικές αξίες στην πιο ακραία τους μορφή. Συχνά στην καθημερινότητά μας περνάμε τέτοιες ηθικές δοκιμασίες, χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε. Διλήμματα που διαχειριζόμαστε όλοι μας, όταν τα δούμε στην πιο απογυμνωμένη τους έκφραση, τότε γίνονται κατανοητά. Το έργο αυτό μας φέρνει αντιμέτωπους με τη δοκιμασία των αξιών».
Μετά τις περσινές Μικρές ιστορίες φόνων, η θεατρική ομάδα της «Τριλογίας» επιμένει σε έργα με σημαντικά νοήματα που ξύνουν την επιφάνεια και αναζητούν μια βαθύτερη θεατρική εμπειρία. «Έχουμε σπάσει ως Τριλογία τη συνήθεια οι ερασιτεχνικές ομάδες να ανεβάζουν μόνο κωμωδίες», αναλύει ο Δημήτρης Αγοράς. «Πιστεύω ότι και ένα δραματικό έργο φέρνει ψυχαγωγία. Το να μπορείς να συγκινείς τον θεατή, να τον ταρακουνήσεις από τη θέση του, να τον σοκάρεις είναι κι αυτό θέατρο και είναι πιο σπουδαίο ίσως από το να προκαλέσεις γέλιο», συμπληρώνει.
«Τσαλακώνομαι, αποδομώ την εικόνα μου»
Τα ραντεβού για τις πρόβες της «Τριλογίας» δίνονται στις 9 μ.μ. και δεν τελειώνουν πριν τα μεσάνυχτα. Ένα εξαιρετικό κλίμα δένει ανθρώπους από πολλές γενιές σε μια σπάνια δημιουργική αλληλεπίδραση. Η Ελεονώρα Ζερονιάν, από τις νεαρότερες ηθοποιούς, λέει για το πώς λειτουργεί το θέατρο στην ίδια: «Είναι μια γνωριμία με τον εαυτό μου, με διάφορα κομμάτια μου. Σπάω κανόνες που ακολουθώ και αυστηρά όρια που είχα θέσει στον εαυτό μου. Τσαλακώνομαι, αποδομώ την εικόνα μου και βάζω όλο και πιο μακριά το όριο όσων μπορώ να καταφέρω». Αναφέρεται όμως και στο ιδιαίτερο «μοίρασμα με την ομάδα»: «Νιώθεις ότι είσαι σε μια άλλου είδους οικογένεια. Είναι ένα απίστευτο αίσθημα».
Η Ελισσάβετ Ευθυμίου προσθέτει: «Για μας τους μεγαλύτερους είναι και μια ψυχοθεραπεία. Είναι η ενέργεια της ομάδας πολύ καλή. Όπως και αν έρθουμε, φεύγουμε πάντα πιο γεμάτοι και χαρούμενοι. Η αίσθηση πληρότητας και ικανοποίησης είναι σπάνια, είναι κάτι ξεχωριστό. Το θέατρο είναι ως διαδικασία θεραπευτική και αποτελεί μία πρόκληση για τα όρια του καθενός». Για μια εμπειρία που ξεκινά πρώτα εσωτερικά για να εξωτερικευθεί έπειτα στο κοινό μιλά και ο Ανδρέας Τσαβλίρης: «Είμαι ενθουσιασμένος με την ομάδα, από το πώς συνυπάρχουν τόσες γενιές. Μου αρέσει η διδασκαλία, να μαθαίνω νέα πράγματα. Η τέχνη για μένα είναι πρώτα από όλα μια προσωπική πορεία».
Η συζήτηση πηγαίνει και στο κομμάτι της θεατρικής παιδείας που φαίνεται να μην έχει καλλιεργηθεί ακόμα επαρκώς στο τοπικό κοινό. Τα κινητά τηλέφωνα που ανάβουν κατά τη διάρκεια της παράστασης και οι θεατές που σηκώνονται και αποχωρούν επιδεικτικά από τις πρώτες σειρές, είναι συμπτώματα άγνοιας ορισμένων βασικών κανόνων. «Το βασικότερο που λείπει είναι ένα κανονικό και σύγχρονο θέατρο στην περιοχή μας», αναφέρει ο Ανδρέας Τσαβλίρης. Και η Αντιγόνη Μακρή, επαγγελματίας ηθοποιός πλέον και ο «άνθρωπος για όλα» της παράστασης, προσθέτει με περίσκεψη έναν προβληματισμό για τη σύντομη ζωή των παραστάσεων: «Όλες οι δουλειές που ετοιμάζουμε αξίζουν να ανοίξουν τα φτερά τους και να παρουσιαστούν ξανά και ξανά, όχι μόνο για δύο παραστάσεις. Καταβάλλεται τόσος κόπος και γίνεται τόσο καλή δουλειά που θα έπρεπε να πάει παρακάτω».
Η επόμενη παράσταση
Η ατζέντα σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Αγορά παρουσιάστηκε την Κυριακή 31 Μαρτίου στο Δημοτικό Θέατρο Βάρης με το χώρο να γεμίζει ασφυκτικά και να επιστρατεύονται επιπλέον καθίσματα που μπήκαν στον διάδρομο.
Την Κυριακή 7 Απριλίου στις 8.30 μ.μ. η παράσταση θα ανέβει στο πολιτιστικό κέντρο «Ιωνία» της Βούλας (Κ. Καραμανλή 18).
Παίζουν οι: Παυλίνα Αγιασοφίτη, Γεωργία Βώττα, Ισίδωρος Γκίνης, Νίκος Δήμου, Ελισσάβετ Ευθυμίου, Ελεονώρα Ζερονιάν, Νίκος Κοκκαλιάρης, Γιόχαν Κωτσολλάρης, Χρίστος Παπαθεοδώρου, Ελένη Σαμολαδά, Ανδρέας Τσαβλίρης, Έλενα Τσαβλίρη. Ενδιαφέρον έχει ότι ο καλλιτέχνης της ραπ Anser έγραψε τους στίχους και ερμήνευσε ειδικά για την παράσταση τραγούδια, τη μουσική των οποίων έγραψε ο Traser.