Connect with us

Hi, what are you looking for?

Επικαιρότητα

Τι να κάνετε αν το στρώμα σας δε σας ταιριάζει

Έχει τύχει αρκετές φορές να ξυπνάμε με πόνο στη μέση, με μια αίσθηση κόπωσης ή με πιάσιμο στον λαιμό. Σε τέτοιες περιπτώσεις, εάν δεν οφείλονται σε κάποια ασθένεια ή άλλα παθολογικά αίτια, σπάνια σκεφτόμαστε τα στρώματα ως πιθανούς ενόχους. Κι όμως, τα ιδανικά «σύνεργα» ύπνου όπως τα μαξιλάρια, τα στρώματα και τα κρεβάτια, μπορεί να επηρεάσουν την ποιότητα του ύπνου σε μεγάλο βαθμό. Ακολούθως θα δούμε με ποιους τρόπους μπορείτε να κάνετε τα υπάρχοντα προϊόντα ύπνου άνετα, τουλάχιστον έως ότου αποφασίσετε να τα αλλάξετε.

  1. Δοκιμάστε ανωστρώματα

Γεγονός είναι, ότι ένα στρώμα είναι επένδυση. Σε αυτό ξεκουράζεστε. Αφήνετε τις σκέψεις τις προηγούμενης ημέρας. Το σώμα και το μυαλό αναζωογονούνται και όλα αυτά υπό την προϋπόθεση, ότι δεν έχουν εξαντλήσει το όριο της ζωής τους και ότι έχει γίνει η κατάλληλη επιλογή με βάση τις δικές σας ανάγκες. Ένα ακόμη δεδομένο είναι, ότι ένα αξιόλογο στρώμα κοστίζει αρκετά και μπορεί να χρειάζεται χρόνος για να συγκεντρώσει κάποιος το ποσό για να το πληρώσει. Μέχρι τότε όμως κάπως πρέπει να διασφαλίσετε, ότι θα έχετε όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστο ύπνο.

Σε αυτόν τον σκοπό ενισχυτικά λειτουργούν τα ανωστρώματα. Τοποθετείτε πάνω από ή κουμπώνεται πάνω στο στρώμα σας. Ο ρόλος του είναι να προσφέρει ένα επιπρόσθετο γέμισμα για να ενισχύσει την άνεση, να αυξήσει την υποστήριξη ή να καλύψει πιθανά βαθουλώματα. Αποτελούνται από αφρώδες υλικό και μπορεί να είναι λεπτά ή πιο χοντρά. Άλλες επιλογές είναι τα memory foam, που είναι εξίσου αποτελεσματικά στο να κάνουν ανεκτά τα κακά στρώματα.

  1. Προτιμήστε καλύμματα για τα στρώματα ύπνου

Αν και είναι πιο λεπτά από τα ανωστρώματα, τα καλύμματα για τα στρώματα ύπνου μπορούν επίσης να βελτιώσουν ένα κατά τα άλλα κακό στρώμα. Το βάζετε πάνω από το στρώμα σας, όπως ένα σεντόνι με λάστιχο και μετά τοποθετείτε τα σεντόνια σας από πάνω. Τα καλύμματα στρωμάτων είναι διαθέσιμα σε ποικιλία υλικών, όπως βαμβάκι και αφρώδες υλικό. Πέραν του ότι προσφέρουν την κατάλληλη υποστήριξη και απαλότητα, προστατεύουν ταυτόχρονα το κάλυμμά σας.

  1. Προσθέστε μια ηλεκτρική κουβέρτα

Η ηλεκτρική κουβέρτα είναι η τέλεια λύση για όσους έχουν στρώμα από memory foam. Καθώς το υλικό αυτό τείνει να προσαρμόζεται στη θερμοκρασία του περιβάλλοντος, γίνεται πιο σκληρό με το κρύο. Τοποθετώντας από πάνω μια ηλεκτρική κουβέρτα, μαλακώνει το memory foam, ακόμη κι αν δεν τη ρυθμίσετε σε υψηλή θερμοκρασία. Με αυτόν τον τρόπο απολαμβάνεται έναν ωραίο και ξεκούραστο ύπνο. Αν παρόλα αυτά, δεν αντέχετε τη ζέστη ή δεν έχετε στρώμα από το συγκεκριμένο υλικό, δε συνιστάται η λύση της ηλεκτρικής κουβέρτας.

  1. Επιλέξτε μαξιλάρι σώματος

Ναι, στην αγορά υπάρχουν και μαξιλάρια σώματος, που παρέχουν τη συμπληρωματική στήριξη που χρειάζεστε για να ξυπνάτε αναζωογονημένοι. Έχουν ύψος περίπου 1.5 μέτρο και πλάτος περίπου 38 εκατοστών. Eίναι εξαιρετικά για όσους κοιμούνται στο πλάι και παρέχουν πλήρη στήριξη στο σώμα. Απαλλάσουν τις αρθρώσεις και τους μύες από την επιβάρυνση μετριάζοντας ταυτόχρονα τις επιπτώσεις ενός κακού στρώματος.

  1. Μήπως ήρθε η ώρα να ψάξετε για μαξιλάρια ύπνου;

Εάν δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε πιθανοί υπαίτιοι μπορεί να είναι τα μαξιλάρια ύπνου. Ένα πραγματικά άνετο μαξιλάρι στηρίζει τον λαιμό και το κεφάλι σας, κάνει τη διαφορά, ιδίως όταν έχετε ένα κακό στρώμα. Η δε επιλογή του κατάλληλου μαξιλαριού εξαρτάται από τη στάση του ύπνου, που έχετε συνήθως: Όσοι κοιμούνται ανάσκελα ή μπρούμυτα χρειάζονται ένα πιο λεπτό μαξιλάρι, ενώ όσοι κοιμούνται στο πλάι χρειάζονται πιο χοντρά μαξιλάρια. Οι τελευταίοι μπορούν να δοκιμάσουν να βάλουν το μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατα για να μειώσουν την πίεση που ασκείται στα γόνατα και τις αρθρώσεις.

  1. Γυρίστε το στρώμα σας ανάποδα

Οι περισσότεροι κατασκευαστές παρασκευάζουν τα στρώματα, ώστε να μη χρειάζονται αναποδογύρισμα. Παρόλα αυτά, αν έχετε ένα παλιότερο στρώμα γυρνώντας το από την άλλη πλευρά μπορεί να το κάνει πιο άνετο. Με αυτόν τον τρόπο το στρώμα φθείρεται εξίσου από όλες τις πλευρές και μπορείτε να κοιμάστε πάντα στη λιγότερο φθαρμένη πλευρά. Πριν επιχειρήσετε να γυρίσετε το στρώμα σας, ελέγξτε το. Υπάρχουν κάποια που δε γίνεται να τα γυρίσετε, καθώς δεν έχουν την προστατευτική επένδυση που έχει η πλευρά στην οποία κοιμόμαστε συνήθως. Αυτά τα στρώματα μπορείτε να τα περιστρέφετε φέρνοντας πάνω το κάτω μέρος τους διασφαλίζοντας μια πιο άνετη επιφάνεια να κοιμάστε.

  1. Ελέγξτε τα κρεβάτια

Εάν έχετε δοκιμάσει κάθε πιθανή εκδοχή κι εξαντλήσατε όλα τα ενδεχόμενα, ίσως ήρθε η ώρα να κάνετε έρευνα αγοράς για κρεβάτια. Συγκεκριμένα εξετάστε ενδελεχώς τη βάση κρεβατιού σας τύπου box spring. Αυτά συνήθως αποτελούνται από ύφασμα κι ελατήρια. Πολλές φορές με την πάροδο του χρόνου τα ελατήρια χαλαρώνουν δημιουργώντας βαθουλώματα στο κρεβάτι. Η αντικατάσταση της βάσης του κρεβατιού μπορεί να είναι ένας οικονομικός τρόπος να βελτιώσετε την απόδοση ενός κρεβατιού. Σημάδια φθοράς συνιστούν το τρίξιμο ή το σακούλιασμα.

Εν κατακλείδι μπορεί τα στρώματα να είναι τα πρώτα που σκεφτόμαστε ως υπαίτιους για τον κακό μας ύπνο, υπάρχουν όμως και άλλες παράμετροι που επηρεάζουν την ποιότητά του ύπνου μας. Κρεβάτι, μαξιλάρια, υπόστρωμα μπορεί να διαταράσσουν τον ύπνο σας. Εξαντλήστε όλα τα ενδεχόμενα, κάντε την έρευνά σας κι επιλέξτε τη λύση, που ταιριάζει στις εξατομικευμένες ανάγκες σας.

Advertisement
Advertisement

Newsletter

Η επικαιρότητα των 3Β κάθε Σάββατο στο email σας