Λαϊκή Συσπείρωση: Οι αρνητικές επιπτώσεις της νέας μαρίνας Βουλιαγμένης

Λαϊκή Συσπείρωση: Οι αρνητικές επιπτώσεις της νέας μαρίνας Βουλιαγμένης

Ανακοίνωση με τις αναλυτικές της θέσεις για την ανάπλαση της μαρίνας Βουλιαγμένης εξέδωσε η Λαϊκή Συσπείρωση Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης.

Η παράταξη του Κώστα Πασακυριάκου αναπτύσσει την επιχειρηματολογία της για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που παρουσιάστηκε προς γνωμοδότηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης τη Δευτέρα 18 Μαΐου και η οποία τελικώς υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, με τον Κώστα Πασακυριάκο να τοποθετείται με “όχι”.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης αναφέρει:


Οι σχεδιασμοί για τη Μαρίνα της Βουλιαγμένης, είναι ενταγμένοι στο συνολικό σχεδιασμό για το παραλιακό μέτωπο του Σαρωνικού με αιχμή την επένδυση στο χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Το έργο έχει ως πρώτο και κύριο στόχο τη βιωσιμότητα της επένδυσης και τη «μεγιστοποίηση των εσόδων» του επιχειρηματικού ομίλου, όπως αναφέρεται στην ίδια τη Μελέτη.

Η θέση μας είναι πως θα υπάρξουν σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις, στο φυσικό περιβάλλον, τα θαλάσσια οικοσυστήματα και κατά τη φάση κατασκευής αλλά και στη φάση της λειτουργίας. Ταυτόχρονα, τα όσα αναφέρονται στη μελέτη για «εξασφάλιση θέσεων εργασίας», ακούγονται μεν εύηχα, ωστόσο, η εμπειρία – πρόσφατη και παλιότερη – από κατασκευή αντίστοιχων έργων, δείχνει το αντίθετο. Πόσο μάλλον όταν η Μαρίνα θα λειτουργεί στη λογική του «all inclusive», όπως είναι λογικό για τον επιχειρηματικό όμιλο, κάτι που θα έχει αρνητικές επιπτώσεις για τις τοπικές μικρότερες αγορές και βέβαια για τους εργαζόμενους.

Ξεκινάμε τη δημοσιοποίηση ορισμένων πρώτων δεδομένων που πρέπει να γνωρίζουμε όλοι μας. Κάτι που θα συνεχίσουμε και τις επόμενες μέρες.

Τέσσερα σημαντικά στοιχεία:

Αντιγράφουμε από τη Στρατηγική Μελέτη που παρουσιάστηκε από τον Ιούλιο του 2018 στο δημοτικό συμβούλιο 4 κρίσιμα στοιχεία:

  1. Η μέγιστη συνολική εκμετάλλευση/δόμηση από 1.328,46 τετραγωνικά μέτρα που είναι σήμερα, θα φτάσει τα 4.800 τετραγωνικά μέτρα.
  2. Το μέγιστο ποσοστό κάλυψης επί της επιφάνειας του τομέα 3 από περίπου 6% που είναι σήμερα, θα φτάσει το 25%.
  3. Ο συντελεστής δόμησης επί του συνόλου της χερσαίας έκτασης από 0,03 που είναι σήμερα, θα φτάσει το 0,09.
  4. Το μέγεθος των σκαφών που θα ελλιμενίζονται από 10-50 μέτρα που είναι σήμερα θα αφορά σκάφη της κατηγορίας πολυτελείς θαλαμηγοί MEGA YACHTS.

Έχοντας αυτά τα στοιχεία κατά νου, παραθέτουμε παρακάτω αποσπάσματα από ένα σημαντικό κεφάλαιο της Μελέτης, που αφορά τη σκοπιμότητα και εξηγεί σε μεγάλο βαθμό γιατί πρέπει να γίνει το έργο.

Αναφέρει η Μελέτη:

«(…) Στη μηδενική λύση (σ.σ. δηλαδή αν παραμείνει η υφιστάμενη κατάσταση), η Μαρίνα Βουλιαγμένης καθίσταται ουσιαστικά μη ανταγωνιστική, καθώς αδυνατεί να ανταποκριθεί στις τάσεις της αγοράς στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού και επομένως σταδιακά μεταπίπτει σε μία μη βιώσιμη επιχείρηση, γεγονός που ενδέχεται εντέλει να οδηγήσει στην πλήρη παρακμή και εγκατάλειψή της. Είναι σαφές ότι η μηδενική λύση σε καμία περίπτωση δεν υπηρετεί τη βιώσιμη αειφόρο ανάπτυξη, τόσο στη βάση κοινωνικών και οικονομικών παραμέτρων όσο και στη βάση αμιγώς φυσικών-οικολογικών παραμέτρων. Η υφιστάμενη κατάσταση δεν συνάδει με την πρόσφατα υλοποιημένη ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό των λοιπών τουριστικών υποδομών της χερσονήσου του Λαιμού και ειδικότερα με τη δημιουργία ενός παγκόσμιας εμβέλειας πολυτελείας θέρετρου στον Αστέρα Βουλιαγμένης».

«(…) Λαμβανομένου υπόψη ότι ο ανταγωνισμός στον τομέα των τουριστικών λιμένων γενικά αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια (κυρίως στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου με την κατασκευή και ανάπτυξη νέων μαρινών στην Τουρκία, την Κύπρο, την Μάλτα, την Κροατία και το Μαυροβούνιο), η ανάπτυξη νέων υποδομών και η αναβάθμιση υφιστάμενων, όπως η Μαρίνα Βουλιαγμένης, αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα για την περαιτέρω ανάπτυξη και βελτίωση του επιπέδου του τουριστικού προϊόντος της χώρας».

«(…) Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται μεγιστοποίηση των εσόδων από τη λειτουργία της μαρίνας και ταυτόχρονα δημιουργείται ένας ολοκληρωμένος πόλος τουρισμού και αναψυχής για το ευρύ κοινό προσφέροντας στο παράκτιο μέτωπο ένα πολύ-λειτουργικό χαρακτήρα που δεν περιορίζεται αποκλειστικά στη λιμενική δραστηριότητα και τον ελλιμενισμό σκαφών.»