Νέα μελέτη: Αμελητέα η επίδραση της μαρίνας στις ακτές της Βουλιαγμένης

Νέα μελέτη: Αμελητέα η επίδραση της μαρίνας στις ακτές της Βουλιαγμένης

Μια ακόμη περιβαλλοντική διασφάλιση για το νέο έργο αναβάθμισης της μαρίνας Βουλιαγμένης έρχεται στη δημοσιότητα, μετά την ανακοίνωση από τη διοίκηση του Αστέρα Βουλιαγμένης ότι αναθέτει στο ΕΛΚΕΘΕ το ρόλο του περιβαλλοντικού συμβούλου.

Το 3vita.gr δημοσιεύει σήμερα την ακτομηχανική μελέτη που εκπόνησε η μελετητική εταιρεία Marnet για τις τυχόν επιδράσεις του έργου “στην παράκτια στερεομεταφορά και τη δίαιτα της ακτής του Όρμου Βουλιαγμένης” στην οποία ειδικότερα εξετάζονται οι ενδεχόμενες επιπτώσεις στις αμμώδεις παραλίες της πόλης.

tspg

Αξίζει να αναφερθεί ότι η εκπόνηση της μελέτης αυτής και η συμπερίληψή της στη συνολική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά στην ανακατασκευή της μαρίνας ήταν προαιρετική βάσει της νομοθεσίας.

Περαιτέρω, σύμφωνα με τους μελετητές, ο προκαταρκτικός έλεγχος και η πιλοτική εφαρμογή των μοντέλων διάβρωσης έδειξαν ότι δεν υφίσταται λόγος ανησυχίας ή αιτία για εκπόνηση χωριστής ακτομηχανικής μελέτης, ωστόσο τόσο η δημοτική αρχή των 3Β όσο και η διοίκηση της Astir είχαν επιμείνει και έδωσαν εντολή να πραγματοποιηθεί, πριν ακόμη παρουσιαστεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου στον Δήμο.

Το ύψος των κυμάτων με νοτιοανατολικό άνεμο στον όρμο της Βουλιαγμένης σήμερα και μετά την κατασκευή της νέας μαρίνας

Ιδιαίτερη μνεία για το ενδεχόμενο διάβρωσης των ακτών είχε κάνει στο Δημοτικό Συμβούλιο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης στις 18 Μαΐου ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης Μανώλης Δασκαλάκης, ο οποίος έλαβε τότε απάντηση από την επικεφαλής μελετήτρια του έργου ότι η ακτομηχανική μελέτη ήδη βρίσκεται σε φάση εκπόνησης.

Συμπέρασμα της ακτομηχανικής μελέτης είναι ότι “η ποιοτική μεταβολή των κυματικών συνθηκών λόγω των νέων λιμενικών έργων είναι εξαιρετικά μικρή ή πρακτικά αμελητέα”.

Περαιτέρω, μελετώντας την εξέλιξη της ακτογραμμής σε βάθος 5ετίας, αποδεικνύεται ότι τόσο με την υφιστάμενη κατάσταση όσο και με το νέο λιμενικό έργο “εντοπίζεται περιοδικά εναλλασσόμενη πολύ μικρή υποχώρηση ή προέλαση της ακτογραμμής σε όλο το μήκος της ακτής” με κοινό όμως χαρακτηριστικό και στις δύο περιπτώσεις “ότι οι μεταβολές αυτές ως επί το πλείστον αλληλοαναιρούνται μεταξύ των διαδοχικών ετών, χωρίς ουσιαστικά η ακτή να εμφανίζει σε οποιοδήποτε τμήμα αυτής μια σταθερή τάση προσάμμωσης ή διάβρωσης”.

Η παράκτια στερεομεταφορά με νοτιοανατολικό άνεμο σήμερα και μετά την κατασκευή της νέας μαρίνας

Οι μελετητές συμπεραίνουν ότι “η ακτογραμμή βρίσκεται σήμερα σε δυναμική ισορροπία, κατάσταση που δεν πρόκειται να επηρεαστεί από την υλοποίηση των νέων λιμενικών έργων”.

Για να φτάσουν σε συμπεράσματα, οι ερευνητές εφάρμοσαν υπολογιστικά εργαλεία μαθηματικής προσομοίωσης για να αποτυπώσουν το κυματικό κλίμα, τη θαλάσσια κυκλοφορία (δηλ. τα κυματογενή ρεύματα), την παράκτια στερεομεταφορά και τις μορφολογικές μεταβολές στον όρμο της Βουλιαγμένης.

Στις 250 περίπου σελίδες της μελέτης συγκρίνεται η υφιστάμενη κατάσταση χωρίς κανένα νέο λιμενικό έργο με την κατάσταση που θα ακολουθήσει την υλοποίηση των προβλεπόμενων νέων λιμενικών έργων αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της μαρίνας.

Δείτε αναλυτικά τη σύνοψη της μελέτης και των συμπερασμάτων: