Connect with us

Hi, what are you looking for?

Δημοτικό Συμβούλιο

Η οικονομία του εδαφοβελτιωτικού Vita Green σε αριθμούς

Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος αναλύει το κόστος αλλά και την εξοικονόμηση πόρων για τον Δήμο από την εναλλακτική διαχείριση αποβλήτων

Τα οικονομικά στοιχεία γύρω από την παραγωγή του εδαφοβελτιωτικού λιπάσματος Vita Green και Vita Green plus από τον Δήμο ανέλυσε διεξοδικά ο Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης κατά την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 21 Δεκεμβρίου 2020 (διά τηλεδιάσκεψης).

Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος ανέπτυξε το κόστος που έχει η παραγωγή του υλικού για τον Δήμο αλλά παράλληλα και την εξοικονόμηση πόρων που δίνει η εναλλακτική αυτή διαχείριση αποβλήτων σε σύγκριση με τη διαχείριση των ίδιων υλικών από τον ΕΔΣΝΑ. Αφορμή για τη συζήτηση αυτή στάθηκε ανακοίνωση της Ριζοσπαστικής Κίνησης Πολιτών που υποστήριξε ότι το εδαφοβελτιωτικό “μας κόστισε πανάκριβα”, το περιεχόμενο της οποίας τέθηκε σε μορφή ερώτησης από τον Θάνο Ματόπουλο προς τον Δήμαρχο. Στην ανακοίνωση σημειώνεται επικριτικά ότι επιλέχθηκε “η πανάκριβη μέθοδος και εμπλοκή της ιδιωτικής εταιρίας WATT AE ενώ την ίδια περίοδο υπήρχε η δυνατότητα της εκτέλεσης της ίδιας διαδικασίας πιστοποιημένης κομποστοποίησης για παραγωγή εδαφοβελτιωτικού από τον δημόσιο ΕΔΣΝΑ στις εγκαταστάσεις ΕΜΑΚ στη Φυλή”.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχε ο Δήμαρχος, το σύνολο του κόστους παραγωγής του εδαφοβελτιωτικού για τον Δήμο ανέρχεται για την τριετία σε 1.144.000€, καταλογίζοντας στην παράταξη Ματόπουλου ότι προσθέτει άσχετες μελέτες στους δικούς της υπολογισμούς. Ταυτόχρονα όμως, η εξοικονόμηση που γίνεται από την αποφυγή της διαχείρισης μέσω ΕΔΣΝΑ ανέρχεται σε 1.101.000€.

Το ποσό αυτό της εξοικονόμησης προκύπτει πρώτον από την αποφυγή του τέλους εισόδου που επιβάλλει ο ΕΔΣΝΑ, το οποίο ανέρχεται σε 26€/τόνο (που στην ποσότητα των 30.000 τόνων ανέρχεται σε 780.000€). Και δεύτερον από την αποφυγή του κόστους μεταφοράς των υλικών στη Φυλή που σύμφωνα με την Υπηρεσία Καθαριότητας ανέρχεται σε 10,7€/τόνο συνυπολογίζοντας καύσιμα, διόδια, εργατοώρες και ανταλλακτικά οχημάτων (που στην ποσότητα των 30.000 τόνων ανέρχεται σε 321.000€).

Όπως σημείωσε ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, τη διαφορά που προκύπτει από το κόστος των 1,144 εκατ. και το όφελος των 1,101 εκατ., δηλαδή 43.000€ στην τριετία, ο Δήμος φιλοδοξεί να την καλύψει με τη δημοπρασία του εδαφοβελτιωτικού Vita Green και Vita Green Plus, έστω και αν ο βασικός στόχος δεν είναι η ισοσκέλιση του προϋπολογισμού του προγράμματος, αλλά η φιλοπεριβαλλοντική πολιτική.

κλειδαράς Σπανός
Advertisement

Newsletter

Η επικαιρότητα των 3Β κάθε Σάββατο στο email σας

Advertisement Enter ad code here
Advertisement